۲۹ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۵۶
کد خبر: 81927035
T T
۰ نفر
حافظي: نيازي به افزايش بودجه شهرداري تهران در سال 95 نيست

تهران- ايرنا- رئيس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران گفت: با توجه به كيفيت كنوني ارائه خدمات توسط شهرداري تهران، اگر لايحه پيشنهادي بودجه سال 95 حتي 10 درصد از بودجه مصوب سال 94 كمتر باشد بازهم شهر تهران قابل اداره است.

به گزارش ايرنا رحمت اله حافظي روز سه شنبه در جلسه علني شوراي شهر تهران، بعد از تقديم لايحه بودجه سال 95 به شوراي شهر تهران با قدرداني از ارائه به موقع لايحه بودجه به شورا افزود: در سال جاري تنها 18 كيلومتر مترو ساخته شده در حالي كه در گزارش ارائه شده از عملكرد 20 ماهه شهرداري تهران اعلام شد كه 173 كيلومتر مترو ساخته شده است كه اين آمار صحيح نيست.
وي با بيان اينكه بر اساس اعلام مسئولان مترو ساخت و توسعه هر كيلومتر مترو همراه با ايستگاه و واگن، به دو هزار ميليارد ريال اعتبار نياز دارد گفت: بر اساس گزارش ارائه شده از عملكرد 20 ماهه شهرداري تهران، هزينه ساخت هر كيلومتر دو هزار و 400 ميليارد ريال گزارش شده است. با توجه به اينكه براي هر سال 30 كيلومتر مترو در دستور كار است، از اين رو مابه التفاوت اين دو گزارش انحرافي معادل 12هزار ميليارد ريال خواهد داشت.
رئيس كميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران همچين تصريح كرد: در حوزه مواد مصرفي با اعمال مديريت، شهرداري تهران هزينه مواد مصرفي را به 500 ميليارد ريال كاهش داده و به صرفه جويي چهارهزار ميليارد ريال دست يافته است اين بدين معناست كه شهرداري تهران در سال گذشته، حدود چهاهزار ميليارد ريالريخت و پاش و هزينه غيرضرور داشته است.
حافظي در پايان بر ارائه لايجه بودجه سال 95 در قال برنامه اكسل تاكيد كرد و گفت: اگر شهرداري تهران لايحه بودجه را در قالب برنامه اكسل در اختيار شورا قرار ندهد، تيم 15 نفره دانشجويي براي اين كار بسج شده است تا سه روز آينده بودجه را در قالب برنامه اكسل به شوراي شهر تحويل خواهند داد.
تهرام/7244/1831
۰ نفر