۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۸:۱۰
کد خبر: 81922847
T T
۰ نفر
برای دریافت تسهیلات واحیای بافت های فرسوده اقدام كنید

ایلام - ایرنا - مدیركل راه و شهرسازی استان ایلام با اعلام واگذاری تسهیلات احیا و نوسازی بافت های فرسوده شهری به متقاضیان ساكنان ومالكان واحد هایی كه درمحدود بافت فرسوده قرار دارند توصیه كرد: برای دریافت این نوع تسهیلات و بهسازی املاك خود سریع تر اقدام كنند.

سیدكمال الدین میرجعفریان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: سهمیه پرداخت هشت هزار واحد تسهیلات خود مالكی برای بافت های فرسوده شهری استان ایلام در سال جاری اختصاص یافته است. كه این میزان تسهیلات خود مالكی فرصتی مناسب برای نوسازی و بهسازی این محدوده ها است.
وی با اشاره به اینكه در استان ایلام تنها سه شهرستان ایلام، ایوان و آبدانان شامل بافت فرسوده و حاشیه​ای شناسایی هستند روند احیای بافت های فرسوده و سكونت های غیر رسمی استان امسال را نسبت به سال های گذشته همراه با افزایش عنوان كرد.
مدیركل راه و شهرسازی استان ایلام در عین حال خاطر نشان كرد: تاكنون تنها یك هزار پرونده دریافت تسهیلات موضوع این طرح درسال جاری به مرحله قرارداد رسیده است.
میرجعفریان با اشاره به اینكه حدود 90 هزار نفر جمعیت استان در بافت های فرسوده و سكونتگاه های غیری رسمی اس ساكن هستند گفت: علاوه بر تسهیلات بانكی، تخفیفاتی معادل 50 درصد از سوی شهرداری و نیز تخفیف 20 درصدی خدمات سازمان نظام مهندسی استان به متقاضیان احیای واحدهای فرسوده تعلق می گیرد.
وی گفت: تسهیلات بانكی كه در حال حاضر به متقاضیان پرداخت می شود 300 یا 400 میلیون ریال با سود 21 یا 22 درصد است اما در حوزه احیای بافت های فرسوده و سكونت گاه های غیر رسمی یارانه لحاظ می شود و كسانی كه در این حوزه ها اقدام به احیا واحدهای خود نمایند حدود 10 درصد سود بانكی را دولت پرداخت می كند.
از زمان اجرای احیای بافت های فرسوده در استان ایلام تاكنون حدود 2 هزار و 500 واحد مسكونی نوسازی و بازسازی شده و به بهره برداری رسیده است.
3032/6034