۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۳۷
کد خبر: 81922807
T T
۰ نفر
رئیس فدراسیون جهانی بیسبال: بزودی نماینده متخصص به ایران اعزام می كنم

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون جهانی بیسبال و سافت بال گفت:‌ برای ارتقای این رشته در ایران به زودی نماینده متخصص به ایران اعزام می كنم.

ریكاردو فراچری روز شنبه در نشست مطبوعاتی با اشاره به بازدیدش از تجهیزات و تاسیسات این رشته در ایران، افزود: ازنزدیك امكانات این ورزشی در ایران را مشاهده كردم و برای ارتقای این رشته به زودی نماینده متخصص این فدراسیون را به ایران اعزام خواهم كرد.
وی اضافه كرد:همانطور كه بیسبال و سافت بال یك كارگروهی است، برای ارتقای آن نیز باید گروه های مختلف به فدراسیون بیسبال ایران كمك كنند.
رییس فدراسیون جهانی بیسبال و سافت بال با بیان اینكه ترجیح می دهم به جای دادن ماهی به شما ماهیگیری یاد دهم، تصریح كرد: این امكان زمانی محقق می شود كه دولت در كنار وزارت ورزش و مدیران ورزشی بیسبال برای ارتقای این رشته گردهم آمده و به آن كمك كنند.
وی برای توسعه این رشته در ایران نیز گفت: ‌به این موضوع واقع بینانه نگاه كنیم و پله و پله پیش رفته و قدم هایی كه باعث موفقیت خواهد شد را شناسایی كنیم. در نخستین قدم نماینده متخصص این فدراسیون را به ایران اعزام خواهم كرد تا وی افرادی كه قابلیت رشد و ارتقا دارند را شناسایی و این فرصت به آن ها داده شود تا به ایتالیا بیایند و در دوره های آموزشی شركت و به عنوان مدرس تربیت شوند، سپس برای آموزش به ایران بازگردند.
وی قدم بعدی دراین رابطه را آموزش به بچه ها عنوان كرد و افزود: بچه ها از نظر آموزش نسبت به بزرگسالان در موقعیت بهتری قرار دارند و هدف از تربیت مدرسان ایران آموزش دادن به بچه هایی است كه علاقه به این رشته ورزشی دارند.
رییس فدراسیون جهانی بیسبال و سافت بال سومین قدم دراین رابطه را ورزشكاران نامید و ادامه داد: درملاقات هایی كه با ورزشكاران ایرانی این رشته داشتم از علاقه آن ها به ارتقای سافت بال و بیسبال اطلاع پیدا كردم به همین منظور مربیان این فدراسیون از بین این ورزشكاران حرفه ای مدرسان آینده را برای آموزش انتخاب خواهند كرد تا پس از بازگشت از ایتالیا بتوانند دربیسبال و سافت بال ایران تحول ایجاد كنند.
وی با انتقاد از وضعیت ارتقای بیسبال در ایران تصریح كرد: سطح تمرینات و مسابقات ایران با كشورهایی همانند ژاپن قابل مقایسه نیست، برای ارتقای این رشته باید دانش افزایی در كشور ایران صورت گیرد.
وی درباره تجهیزات بیسبال در ایران نیز گفت: به عنوان رییس فدراسیون جهانی مقداری از تجهیزات لازم را همراه با خود به ایران آوردم، اما مشكلی كه برای ادامه این روند وجود دارد، بحث گمرگی است كه البته با جلسه ای كه با یكی از معاونان وزارت ورزش انجام دادم، مقررشد این مشكل برطرف شود.
رییس فدراسیون جهانی بیسبال درباره بازدیدهایش از استان های برخوردار همچون البرز و اصفهان گفت: تجهیزات استان البرز را از نزدیك دیدم و شوكه شدم، به استاندار و مدیر ورزشی استان گفتم این زمین برای رشته اتومبیل رانی و موتورسواری مناسب است نه برای انجام سافت بال. به آن ها یادآور شدم همانطور كه در بازی بیلیارد توپ به راحتی حركت می كند، ورزشكار و توپ در زمین بیسبال نیز باید روان بوده و حركت كنند.
وی درپاسخ به این سئوال كه چرا ضریب نفوذ بیسبال در كشورهای مختلف بسیار پایین است، گفت:‌ یكی از وظایف من در فدراسیون جهانی توسعه بیسبال است. بیسبال درحال حاضر بیشتر در آمریكا، كره و ژاپن طرفدار دارد كه یكی از دلایل خروج این رشته از المپیك است، اما من می خواهم با توسعه بیسبال و سافت بال در خاورمیانه به جهانی شدن آن كمك كنم.
فراچری درباره اینكه آیا فرصت یك ساله به ایران برای رسیدن به جایگاه جهانی كافی است، گفت:‌ برای رسیدن به این هدف ابتدا باید زیر ساخت ها و تجهیزات ارتقا پیدا كرده و آموزش های لازم داده شود. من با اعزام متخصص فدراسیون جهانی براین باورم كه می توانیم با زمان بندی سه ساله به این هدف دست پیدا كنیم.
رییس فدراسیون جهانی درباره این كه آیا الگوی رده های سنی بایستی تغییر كند، گفت: هم اكنون درایران تمامی رده های سنی با یكدیگر تمرین می كنند كه اصلا درست نیست و این باید تغییر كند بزرگتر ها به طور یقین الگوهای مناسب برای كوچكتر ها هستند.
وی تاكید كرد: سافت بال و بیسبال یك تفریح نیست، بلكه رشته ای حرفه ای است و باید به آن حرفه ای نگاه كرد.
رییس فدراسیون جهانی بیسبال و سافت بال روز سه شنبه 22 دیماه وارد ایران شد. وی پس از دیدارهای جداگانه با كیومرث هاشمی رییس كمیته ملی المپیك و محمد علیپور رییس فدراسیون انجمن های ورزشی به شهرهای اصفهان و كرج رفت و ازنزدیك درجریان رشد كمی وكیفی این رشته در ایران قرار گرفت.
وی امروز تهران را به مقصد رم ترك می كند.
ورزشی(3)**9029**9144**1379
۰ نفر