۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۰۴
کد خبر: 81922742
T T
۰ نفر
همايش تخصصي مهارت‌هاي كتابداري در استان مركزي برگزار شد

اراك- ايرنا- همايش تخصصي مهارت‌هاي آموزشي و اطلاع‌يابي ويژه كتابداران استان مركزي با حضور مشاور دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در اراك برگزار شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي كتابخانه هاي استان مركزي، مشاور دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در اين همايش گفت: كتابداران با خدمت صادقانه خود در كتابخانه‌ها به توسعه و غناي فرهنگ كشور كمك مي‌كنند.
مهردخت وزير پور افزود: به روز بودن اطلاعات كتابداران اهميت بالايي دارد و كتابداران از طريق روز آمد كردن اطلاعات خود و شركت در كنفرانس‌ها، همايش‌ها و دوره‌هاي مقدماتي و پيشرفته مي‌توانند رسالت خود را با رعايت اصول اخلاق حرفه‌اي به انجام برسانند.
وي با يادآوري نيازهاي مراجعه‌كنندگان به كتابخانه ها گفت: انتظار مراجعه كنندگان به كتابخانه‌ها گسترده‌تر شده و كتابداران كتابخانه‌هاي عمومي براي پاسخگويي به اينگونه نيازها با استفاده از منابع اطلاعاتي و به كمك مهارت هاي ارتباطي، بايد تلاش كنند تا رضايت مراجعان فراهم شود.
مشاور دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور گفت: كتابداران در برخورد با معلولان، ناتوان‌هاي جسمي و ايثارگران بايد احترام و دقت بيشتر را سرلوحه كار خود قرار داده و با نابينايان از طريق مهارت‌هاي مختلف كلامي، به كار گيري منابع گويا و بريل و از طريق مهارت‌هاي غيركلامي به پرسش‌ اين افراد پاسخ دهند.
وزير پور گفت: كتابدار بخش كودك با ارتباط دوستانه، صميمانه و برخورد مهربانانه مي‌تواند نيازهاي اين قشر را پاسخ دهد و با قصه‌گويي و موارد مشابه دلخواه كودك، ارتباط بيشتري با آنان برقرار كند.
مشاور دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور خاطرنشان كرد: تلاش در راستاي تعالي حرفه كتابداري از طريق افزايش دانش‌و مهارت‌ها، تقويت دانش‌حرفه‌اي، استفاده از استانداردها براي اجراي كارهاي تخصصي و حرفه‌اي و عشق به كار خود و قائل شدن ارزش والا براي جايگاه حرفه كتابداري را از جمله مسئوليت‌هاي اخلاقي در قبال حرفه كتابداري است.
هم اكنون 72 كتابخانه در نقاط مختلف شهري و روستايي استان مركزي فعاليت مي كنندك/1
1955/6013/