۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۱۰
کد خبر: 81922562
T T
۰ نفر
نمايشگاه هاي كتاب مهمترين فعاليت فرهنگي هر استاني است

بندرعباس- ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان برگزاري نمايشگاه هاي كتاب را مهمترين فعاليت فرهنگي در هر استاني عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، عليرضا درويش نژاد روز شنبه در نشست بررسي نحوه برگزاري سيزدهمين دوره نمايشگاه كتاب هرمزگان اظهار داست: در حال حاضر برگزاري نمايشگاه كتاب به يك مطالبه جدي مردم تبديل شده و از لحاظ كيفيت برگزاري ، ميزان فروش و استقبال ناشران جزء نمايشگاه هاي برتر كشور محسوب مي شود.
درويش نژاد يادآور شد : نمايشگاه كتاب شور و نشاط وسيعي را در جامعه ايجاد مي كند و همه بخش هاي اجتماع از كودكان ، نوجوانان ، ميانسالان و كهنسالان را در بر مي گيرد.
وي با اشاره به حضور بيش از 400 ناشر داخلي و خارجي در سيزدهمين نمايشگاه كتاب هرمزگان، تصريح كرد: نمايشگاه هاي كتاب بهترين هديه فرهنگي نظام به مردم است..
درويش نژاد بيان داشت : بعد از نزديك به 10 سال برگزاري مستمر نمايشگاه هاي كتاب در سراسر كشور و استان ها، نيازمند آسيب شناسي دقيق و تغيير در روند برگزاري و ايجاد تنوع بيشتر به ويژه با تقويت برنامه هاي بخش جنبي مي باشد تا اين رويداد همچنان تازگي و اهميت خود را حفظ كند.
تا سال 1385 نمايشگاه هاي بزرگ كتاب در استان ها به صورت موردي و پراكنده و فقط در استان هاي بزرگ كشور برگزار مي شد و بسياري از استان ها و مردم از اين موهبت بي بهره بودند.
با شكل گيري مؤسسه برگزاري نمايشگاه هاي كتاب كشور اين حركت جنبه جدي تر و منسجم تري گرفت و بر اساس يك زمانبندي مشخص،نمايشگاه هاي بزرگ كتاب در سراسر كشور به مرحله اجرا در آمد و از آن زمان نيز به صورت مستمر در هرمزگان هر ساله برگزار مي شود.
سيزدهمين نمايشگاه بزرگ كتاب هرمزگان به عنوان سيصد و يكمين نمايشگاه كشور بعد از خوزستان در روزهاي 10 تا 16 بهمن در بندرعباس برگزار مي شود.ك/3
7198/ 6048