۲۱ دی ۱۳۹۴، ۲۳:۱۰
کد خبر: 81916941
T T
۰ نفر
صادق خرازي: اصلاح طلبي تداوم راه اميركبير و بزرگان تاريخ ايران است

همدان - ايرنا - رئيس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان گفت: اصلاح طلبي تداوم راه اميركبير و بزرگان تاريخ ايران بوده و اميركبير بزرگترين مصلح ايراني است.

سيد محمد صادق خرازي شامگاه دوشنبه در همايش ' انتخابات، برجام و اصلاحات گام به گام ' در همدان گفت: ميرزا تقي خان اميركبير به عنوان پدر استقلال، پيشرفت، امنيت و نظام ديوان سالار ايراني است كه حاضر نشد به هيچ زياده خواهي و بيگانه اي در كشور باج دهد.
وي اضافه كرد: امير كبير به عنوان صدراعظم شهيد ايران نخستين گام ها را براي اصلاح ايران به كار گرفت.
وي گفت: اصلاحات حذف شدني نيست بلكه بذري است كه از دل آن درخت و نهال آزادي و توسعه رشد مي كند زيرا اصلاحات با فكر و تعلق خاطر مردم پيوند خورده است.
رئيس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان تاكيد كرد: اصلاح طلبان با هيچ دولتي عقد اخوت نمي بندند مگر آنكه اراده و همت آن دولت براي آرمان مردم باشد و هر دولتي كه بخواهد با آرمان ملت بازي كند، اطلاح طلبان با آن همراه نمي شوند.
وي ادامه داد: انتخابات مهمترين وسيله ابلاغ آرمان هاي يك جريان فكري است و كساني كه بخواهند انتخابات را تحريم كنند نگاه ايراني و اصلاح طلبانه ندارند.
وي اضافه كرد: وظيفه تمام كساني كه دغدغه آينده كشور را دارند اين است كه با شناخت پاي صندوق هاي راي حاضر شده و فرد اصلح را براي رقم زدن آينده خود و كشورشان رقم بزنند.
اين فعال سياسي هشدار داد: براي يك جريان سياسي ننگ است كه بخواهد از انديشه و راي ملت براي خود، كرسي قدرت ايجاد كند.
سفير اسبق ايران در فرانسه و سازمان ملل متحد افزود: مهمترين مولفه جوامع امروزي در حقيقت امنيت است و حتي عده اي بر اين باورند كه امنيت از آزادي و عدالت هم مهمتر است و با حضور پاي صندوق هاي راي و شركت در انتخابات مي توان امنيت پايدار را براي كشور ايجاد كرد.
خرازي به دوران پيش از انتخابات دوم خرداد 76 اشاره كرد و افزود: در آن روزها 26 پايگاه ناتو آمريكا به سمت ايران تمركز كرده بودند و خطر جنگ كشور را تهديد مي كرد.
وي ادامه داد: اما حضور حماسي و مشاركت حداكثري ملت در پاي صندوق هاي راي در دوم خرداد 76 بود همه معادلات را به هم ريخت و در فرداي انتخابات پيام هايي از اروپا، امريكا و ساير نقاط جهان مخابره شد كه سعي در تنظيم مناسبات با ايران را داشتند.
وي ادامه داد: اگر ملت در انتخابات هفتم اسفند امسال به پاسداران واقعي فضيلت و هويت ملي كه وامدار خارجي ها نباشند و دغدغه و آرزوي پيشرفت اين مملكت را داشته باشند، راي دهند، بطور قطع در معادلات جهاني بيشتر را جدي گرفته خواهند شد.
وي گفت: رسالت اصلي اصلاح طلبان ايجاد وحدت در كشور است و اصلاح طلب واقعي كسي است كه براي آينده فرزندان اين كشور نگران است.
وي ادامه داد: هر اصلاح طلبي كه بخواهد خود را بر ديگري برتر بداند از قافله اصلاح طلبي دور است و مهمترين پيامي كه اين حزب مي خواهد منتقل كند اين است كه براي پيشرفت ملت ايران و ثبات در كشور با گام هاي مستحكم پيش خواهد رفت.
وي با بيان اينكه مردم در عصر بيداري زندگي مي كنند و خادمان واقعي خود را مي شناسند اضافه كرد: كساني كه مي خواهند اصلاح طلبان را بدنام كنند در حقيقت خود را بدنام كرده اند.
7530/6993/ 3404
۰ نفر