۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۵۷
کد خبر: 81916368
T T
۰ نفر
اجرای طرحی درگلستان منجربه صدور بخشنامه كشوری شركت بازرگانی ایران شد

گرگان-ایرنا- سرپرست معاونت اداری و مالی غله گلستان گفت: اجرای طرح نظارت با نصب دوربین در مراكز خرید و ذخیره سازی گندم دراستان، منجر به صدور بخشنامه شركت بازرگانی دولتی ایران به شركت های غله سراسر كشور برای اجرای این طرح شد.

حسین اعتراف روز دوشنبه به ایرنا اعلام كرد: این شیوه نامه به تازگی توسط شركت بازرگانی دولتی ایران به شركت های غله سراسر كشور ابلاغ شده تا در فصل خرید سال 95 مراكز خرید و ذخیره سازی گندم را مجهز به سامانه دوربین مداربسته كنند.
وی این اقدام را در راستای نظارت بر فعالیت این مراكز و جلوگیری از تخلف بیان كرد و افزود: مراكز خرید و ذخیره سازی گندم شامل كارخانه های آرد و سیلوهای فلزی بخش خصوصی از ابتدای امسال طی ابلاغیه ای با تاكید و حمایت استانداری و مراجع نظارتی در این استان مكلف به نصب دوربین شده اند.
اعتراف گفت: برای كنترل و استفاده بهینه از سامانه دوربین های مداربسته اتاق كنترل طراحی و دو نفر از پرسنل شركت غله استان در این حوزه به صورت مستمر بر عملكرد واحدهای ذخیره سازی گندم بخش خصوصی استان كنترل داشته و پیگیری های لازم را انجام می دهند.
استان گلستان در سال زراعی 94 - 93 پس از استان فارس رتبه دوم تولید گندم را در كشور با تولید یك میلیون و 100 هزار تن محصول به خود اختصاص داد.
در سال زراعی قبل حدود 380 هزار هكتار اراضی گلستان به كشت گندم رفته بود.
استان گلستان در شمال ایران و در كرانه شرقی دریای خزر واقع بوده و دارای 650 هزار هكتار اراضی كشاورزی است، هر سال نیمی از اراضی این استان به كشت پائیزه گندم اختصاص می یابد و به تازگی مجوز ذخیره سازی 750 هزار تن از گندم تولیدی در استان اخذ شده است.
6204/1648