۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۵۱
کد خبر: 81916351
T T
۰ نفر
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین رسالت رسانه هاست

یاسوج - ایرنا - فرمانده سپاه فتح كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه شهدا با نثار خون خود به قرب الهی رسیده اند، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین رسالت رسانه هاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار یدالله بوعلی روز دوشنبه در یادواره شهدای رسانه كهگیلویه و بویراحمد افزود: یاد كردن از شهدا به منزله یاد خداست و هیچ اقدامی مهمتر و ارزشمندتر از این نیست.
وی بیان كرد: از خاصیت های مهم یاد كردن از شهدا آن است كه دلها را نورانی و متوجه خدا كرده و موجب نزول بركت و رحمت الهی می شود.
بوعلی اظهار كرد: شهید جلوه ای از نور خداست و شهدا چنان مقام رفیعی دارند كه قابل بیان نخواهد بود.
وی با گرامیداشت 21 دی روز بسیج رسانه، عنوان كرد: برگزاری این یادواره از سوی سازمان بسیج رسانه كهگیلویه و بویراحمد اقدامی شایسته و قابل تقدیر است.
بوعلی ابراز داشت: رسانه ها رسالت مهم و سنگین اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را بر عهده دارند.
وی افزود: ارزش، اهمیت و جایگاه رسانه والا بوده و نقش آن در روشنگری و تنویر افكار عمومی نیز بی بدیل است.
یكی از فرزندان شهدای كهگیلویه و بویراحمد، محقق، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران و پژوهشگر مركز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز در این یادواره، گفت: تولد رسانه در استان مربوط به دهه 40 هجری شمسی بوده و نخستین رسانه استان نیز نوارهای كاست محلی است.
یوسف مرادی افزود: بطن رسانه در كهگیلویه و بویراحمد در مورد انقلاب اسلامی و ضد ظلم و ستم رژیم پهلوی است.
وی بیان كرد: در دهه 70 هجری شمسی نسل جدیدی از رسانه در كهگیلویه و بویراحمد شكل گرفته و به مرور زمان رونق یافت كه همان رسانه های نوشتاری است.
مرادی اظهار كرد: رسانه ها بازتابی از مطالبات و ذائقه های عمومی مردم هستند و رسانه های كهگیلویه و بویراحمد نیز تاثیرگذاری بالایی دارند.
كهگیلویه و بویراحمد دارای دو شهید رسانه به نام های خداعفو عبدیان و پیمان بزرگ زاده است.
این یادواره با همكاری سازمان بسیج رسانه، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه فتح، اداره كل بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بسیج دانش آموزی كهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
جمعی از مسئولان اجرایی، بسیجیان، اصحاب رسانه، خبرنگاران و خانواده شهدای كهگیلویه و بویراحمد در این یادواره حضور داشتند.
علاوه بر اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی شامل مداحی و سرود با موضوع شهید و شهادت كلیپی از رشادت نیروهای تیپ 48 فتح كهگیلویه و بویراحمد در درگیری با گروهك تروریستی پژاك در سال 90 نیز در این یادواره پخش شد.
در این یادواره از نخستین انجمن فعالان رسانه ای در امور طراحی و چاپ و انجمن پیشكسوتان رسانه ای دوران هشت سال دفاع مقدس كهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.
غلامحسین قاسمی به عنوان رئیس شورای قشر بسیج كهگیلویه و بویراحمد و سید علی خواهش نیك به عنوان مسئول انجمن خبرنگاران دانش آموز بسیجی این استان معرفی شدند و سه فعال رسانه ای استان در حوزه بسیج نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.
7535/6162