۲۱ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۳۷
کد خبر: 81916173
T T
۰ نفر
مسيل رودخانه هاي اسدآباد در انحصار نخاله هاي ساختماني

اسدآباد- ايرنا- رئيس امور آب اسدآباد با ابراز گلايه از تخليه نخاله هاي ساختماني و زباله هاي شهري در مسيل رودخانه هاي شهرستان گفت: هم اكنون مسيل رودخانه هاي اسدآباد در انحصار نخاله هاي ساختماني است.

حيدر ترابي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در دو دهه گذشته كاهش بارندگي موجب تخريب بدنه رودخانه شده است، به طوري كه در حال حاضر بستر رودخانه مملو از نخاله هاي ساختماني و زباله هاي شهري شده است كه علاوه بر از بين بردن محيط زيست باعث آلودگي آبهاي زيرزميني هم مي شود.
وي تصريح كرد: از مجموع 113 كيلومتر طول مسيل رودخانه هاي اصلي شهرستان اسدآباد تنها 30 كيلومتر احيا شده و بقيه به علت نبود اعتبار بلاتكليف مانده و فرصتي براي دست اندازي افراد سودجو شده است.
ترابي با بيان اينكه در صورت تامين اعتبار مي توانيم طرحهاي تغذيه مصنوعي، لايروبي و ديواركشي از نوع خاكي رودخانه ها را اجرا كنيم، افزود: با اجراي تغذيه مصنوعي سالانه به طور ميانگين سه ميليون متر مكعب آبهاي روان ذخيزه شده كه نقش مهمي در حاصلخيزي اراضي دارد.
وي با بيان اينكه شهرستان اسدآباد با 240 ميلي متر بارندگي بيشترين بارش را در سطح استان داشته است، گفت: اين ميزان نسبت به سال گذشته 65 درصد افزايش دارد.
رئيس امور آب اسدآباد با اشاره به افزايش ميزان بارشهاي اخير گفت: براي كنترل سيلابهاي احتمالي احيا و پاكسازي مسيل ها بسيار ضروري است.
ترابي خاطرنشان كرد: برداشت بي رويه شن و ماسه از بستر رودخانه باعث شده است كه مسير اصلي جريان آب تغيير كند و باعث هدر رفت آب شود كه در اين باره هفت پرونده تشكيل و به مراجع غذايي معرفي شده است.
شهرستان اسدآباد 107 هزار جمعيت دارد و در45 كيلومتري همدان واقع شده است.
7527/6993