۱۶ دی ۱۳۹۴، ۹:۴۲
کد خبر: 81909281
T T
۰ نفر

دستگيري وكيل قلابي در يزد

۱۶ دی ۱۳۹۴، ۹:۴۲
کد خبر: 81909281
دستگيري وكيل قلابي در يزد

يزد - ايرنا - رئيس حفاظت و اطلاعات دادگستري استان يزد گفت: با فعاليت هاي به موقع و تحقيق نامحسوس، يك وكيل قلابي در شهرستان يزد دستگير شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومي دادگستري يزد غلامعلي دهشيري افزود: اين فرد با داير كردن يك دفتر وكالت و معرفي خود به عنوان وكيل دادگستري در صدد كلاهبرداري از شهروندان بود كه با هوشياري كاركنان دادگستري و اقدام به موقع و تحقيق نامحسوس كارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستري شناسايي و دستگير شد.
وي ادامه داد: اين فرد با تقبل وكالت دو نفر از شهروندان و قول مساعد براي حل و فصل پرونده هاي قضايي خارج از روند مرسوم و با اتكا به نفوذ در دستگاه قضايي از آنان مبالغي اخذ كرده بود.
اين مقام قضايي با اشاره به غير بومي بودن كلاهبردار يادشده اظهار كرد: فرد دستگير شده اهل و ساكن يكي از استان هاي ديگر بوده كه با نيت كلاهبرداري رحل اقامت كرده و در چند ماه گذشته ساكن استان يزد شده است.
دهشيري افزود: از دفتر محل كار و منزل مسكوني اين وكيل قلابي تعداد قابل توجهي كارت ويزيت، سربرگ و بنر و مهر وكالت كشف و ضبط شد.
وي اضافه كرد: متهم دستگير شده پس از تفهيم اتهام با قرار وثيقه 600 ميليون ريالي و به سبب عجز از معرفي وثيقه گذار بازداشت و به زندان مركزي يزد معرفي شد.
رئيس حفاظت و اطلاعات دادگستري استان يزد تشكيل نشدن كانون وكلا در استان و ضعف در نظارت را زمينه ساز سوء استفاده افراد وكيل نما دانست و گفت: بايد با زمينه سازي تسريع در تشكيل كانون وكلاي استان و تقويت نظارت و ارتقاي دانش حقوقي مردم از تكرار حوادث مشابه جلوگيري كرد.
دهشيري با اشاره به ضرورت هشدار به چاپخانه ها و مهرسازي هاي استان افزود: چاپخانه داران و مهرسازان نبايد به صرف ادعاي يك فرد و بدون ارائه معرفي نامه از مراجع مربوطه اقدام به چاپ سربرگ و مهر كنند، بلكه بايد پيش از قبول سفارش افراد، مدارك متقن و مستدل حرفه اي افراد را براي انجام سفارش آنان خواستار شوند.
7532/ 6197