۱۵ دی ۱۳۹۴، ۲۰:۱۳
کد خبر: 81908941
T T
۰ نفر

19 درصد واحدهاي صنعتي كشور تعطيل است

۱۵ دی ۱۳۹۴، ۲۰:۱۳
کد خبر: 81908941
19 درصد واحدهاي صنعتي كشور تعطيل است

بيرجند - ايرنا - معاون صنايع كوچك سازمان صنايع كوچك و شهرك‌ هاي صنعتي ايران از تعطيلي 19 درصد از واحدهاي صنعتي كشور خبر داد و گفت: همچنين 40 درصد از واحدهاي صنعتي زير ظرفيت واقعي اقتصادي فعاليت مي‌ كنند.

غلامرضا سليماني روز سه شنبه در جمع فعالان واحدهاي توليدي و صنعتي خراسان جنوبي در بيرجند افزود: تلاش داريم واحدهايي كه تعطيل يا در شرف تعطيلي هستند را به چرخه توليد برگردانيم.
وي گفت: با تحريم هايي كه چند سال اخير گريبانگير كشور شد برخي از واحدهاي صنعتي به شدت دچار آسيب شده و اين معضل فضاي اقتصادي را به ركود كشاند.
وي يكي از اهداف دولت را توزيع عادلانه ثروت و ايجاد اشتغال در كشور دانست و اظهار كرد: با برنامه ريزي در زمينه رفع مشكلات ساختاري و محدوديت هاي پيش روي صنايع كوچك مي توان تا حدودي به اين مهم دست يافت.
سليماني با بيان اينكه حمايت از صنايع كوچك و متوسط يكي از سياست هاي دولت است، اظهار كرد: با راه اندازي بنگاهها و صنايع توليدي كوچك و متوسط مي توان ايجاد اشتغال كرده و كسب و كار راه انداخت.
وي با تاكيد بر جلوگيري از واردات بي رويه كالا به كشور عنوان كرد: با ثبت واردات در دولت هاي قبل گاها جنس هاي بي كيفيتي كه بدون شك توليد داخل از آنها بهتر بوده به دليل سودهاي شيرين وارد كشور شده است.
وي با بيان اينكه سالانه 25 ميليارد دلار قاچاق در كشور اتفاق مي‌افتد، افزود: اگر اين مبلغ در داخل سرمايه گذاري شود بسياري از مشكلات و معضلات بيكاري حل و فصل مي شود.
معاون صنايع كوچك سازمان صنايع كوچك و شهرك‌ هاي صنعتي ايران ادامه داد: در اين راستا دولت در سال گذشته قانون مبارزه با قاچاق را اصلاح و نظام تعرفه را براساس سياست‌هاي اقتصادي كشور بازنگري كرده است.
سليماني با اشاره به اينكه كنترل واردات و قاچاق نياز به فرهنگ ‌سازي عمومي دارد، يادآور شد: دولت به دنبال بهتر شدن فضاي اقتصادي و ملي كشور است و مشكلات توليد يك شبه به وجود نيامده و يك شبه نيز رفع نخواهد شد.
6054/7557 /1596
۰ نفر