۱۵ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۴۲
کد خبر: 81908629
T T
۰ نفر

بايد به سمت فعاليت هاي دانش بنيان حركت كنيم

۱۵ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۴۲
کد خبر: 81908629
بايد به سمت فعاليت هاي دانش بنيان حركت كنيم

يزد - ايرنا- نماينده مركز نظارت و ارزيابي آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي به شرايط كنوني حوزه آموزشي اشاره كرد و گفت: در اين شرايط لازم است به سوي فعاليت هاي دانش بنيان حركت كنيم.

به گزارش ايرنا محسن صفريان روز سه شنبه در جمع معاونين و مديران واحد هاي مختلف دانشگاه آزاد اسلامي بافق اظهار داشت:در اين مسير لازم است كه هم كاركنان و هم اعضاي هيات علمي با تلاشي مضاعف،خرد جمعي و هم افزايي، سعي در حل مشكلات داشته باشند.
وي در تعريف شركت­ ها و موسسات دانش بنيان گفت:اين شركت ها موسسه­ خصوصي و يا تعاوني هستند كه به منظور هم‌ افزايي، توليد علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌ محور، تحقق اهداف علمي و اقتصادي و تجاري­ سازي در حوزه فناوري­ هاي برتر و با ارزش افزوده‌­ي فراوان به ويژه در توليد نرم ‌افزارهاي مربوط تشكيل مي‌ شوند.
وي گسترش و كاربرد اختراع، خلاقيت و نو آوري را تحقق اهداف علمي و اقتصادي و همچنين طراحي و توليد كالا و خدمات را نيز نتايج تجاري سازي و تحقيق و توسعه در موسسات دانش بنيان عنوان كرد.
نماينده مركز نظارت و ارزيابي آموزشي دانشگاه آزاد اسلامي بر فعاليت هاي دانش بنيان تاكيد كرد و گفت: درحال حاضر شرايط به گونه اي است كه مي طلبد تا با طرح هاي ابتكاري،از وابستگي صِرف به شهريه دانشجويان كاسته شود.
صفريان در پايان از قسمت هاي مختلف معاونت آموزشي و پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي واحد بافق بازديد و موارد لازم را بررسي كرد.
دانشگاه آزاد اسلامي بافق نخستين مركز اموزش عالي اين شهرستان است كه از ابتداي دهه 70 فعاليت خود را در رشته معدن آغاز كرد.
هم اكنون يكهزار و 528 دانشجوي دختر و پسر در 25 رشته و در مقاطع كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد در اين واحد به تحصيل اشتغال دارند و براي اولين بار در سال تحصيلي 96-95 در مقطع دكتري در رشته مهندسي معدن -اكتشاف مواد معدني،دانشجو مي پذيرد.
بافق با 40 هزار نفر جمعيت در فاصله 110 كيلو متري جنبوشرقي شهر يزد قرار دارد.