۱۵ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۵۲
کد خبر: 81908241
T T
۰ نفر
176 داوطلب نمایندگی مجلس در استان كردستان تایید صلاحیت شدند

سنندج- ایرنا- رئیس ستاد انتخابات استان كردستان گفت: براساس آمار نهایی بررسی صلاحیت ها در 5 حوزه انتخابیه استان كردستان از میان 213 داوطلب، 176 نفر توسط هیات های اجرایی تایید صلاحیت شدند.

علیرضا آشناگر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز اعلام نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 5 حوزه انتخابیه استان كردستان به وزارت كشور، هیات نظارت و نیز داوطلبان رد صلاحیت شده اعلام شد.
وی افزود: براساس آمار نهایی اعلام شده از میان 213 داوطلب دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، صلاحیت تعداد 176 نفر تایید و 32 نفر نیز رد صلاحیت شدند و 5 نفر نیز انصراف خود را از نامزد شدن قبل از بررسی هیات اجرایی در انتخابات اعلام كردند.
رئیس ستاد انتخابات استان كردستان گفت: در حوزه انتخابیه شهرستان سنندج دیواندره و كامیاران از میان 91 داوطلب، 77 نفر تایید صلاحیت، 11 نفر رد صلاحیت و 3 نفر انصراف داده اند.
وی افزود: در حوزه انتخابیه سقز و بانه از میان 33 داوطلب، 26 نفر تایید صلاحیت، 7 نفر رد صلاحیت شده ان.
آشناگر ادامه داد: در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد نیز از میان 41 داوطلب، 32 نفر تایید صلاحیت و 9 نفر هم رد صلاحیت شده اند.
او گفت: در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان از میان 18 داوطلب، 16 نفر تایید صلاحیت و 2 نفر رد صلاحیت شده اند.
وی اضافه كرد: در حوزه انتخابیه بیجار هم از میان 30 داوطلب، 25 نفر تایید صلاحیت، 3 نفر رد صلاحیت و 2 نفر نیز انصراف داده اند.
رئیس ستاد انتخابات استان كردستان گفت: افراد رد صلاحیت شده می توانند در چهار روز آینده اعتراض خود را به هیات نظارت استان كردستان ارائه كنند.
وی اضافه كرد: اسامی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی فردا در اختیار هیات نظارت قرار می گیرد.
آشناگر عنوان كرد: در بهمن ماه سال جاری اسامی كاندیداهای تایید صلاحیت شده قطعی از سوی شورای نگهبان به وزارت كشور ارائه می شود و وزارت كشور نیز این اسامی را به فرمانداری ها اعلام می كند.
انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت همزمان در روز هفتم اسفند در سراسر كشور برگزار می شود.
استان كردستان دارای شش نماینده در مجلس شورای اسلامی و دو نماینده در مجلس خبرگان رهبری است.
3033/1904