۱۵ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۲۳
کد خبر: 81908047
T T
۰ نفر

فعاليت 700 بانوي آمر به معروف در حرم مطهر رضوي

۱۵ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۲۳
کد خبر: 81908047
فعاليت 700 بانوي آمر به معروف در حرم مطهر رضوي

مشهد - ايرنا - رئيس اداره پاسخگويي به سئوالات ديني آستان قدس رضوي گفت: 700 بانوي آمر به معروف و ناهي از منكر زير پوشش اين نهاد، در محدوده حرم مطهر رضوي به عنوان خدمتيار فرهنگي يا راهنماي زائر فعاليت مي كنند.

مهدي لساني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين نهاد مسئوليت هدايت بانوان آمر به معروف و ناهي از منكر را در حرم مطهر برعهده دارد و هدايت آقايان آمر به معروف برعهده نهاد ديگري از آستان قدس رضوي است.
وي بيان كرد: بانوان خدمتيار فرهنگي از خادمان حرم مطهر رضوي هستند كه در اداره پاسخگويي به سئوالات ديني ثبت نام كرده و پس از انجام مصاحبه و تاييد صلاحيت به كار گرفته مي شوند.
وي افزود: اين افراد در كلاس هاي آموزشي اين نهاد با روش هاي امر به معروف و نهي از منكر و شيوه گفت و گوي مناسب با زائر آشنا شده و پس از كسب آمادگي لازم به خدمت رساني در محدوده حرم مطهر رضوي مشغول مي شوند.
رئيس اداره پاسخگويي به سئوالات ديني آستان قدس رضوي گفت: گروهي ويژه از سوي اين نهاد مسئوليت شناسايي مصاديق منكر را در حرم مطهر رضوي دارند و مواردي را كه فراواني داشته باشد به اين نهاد اطلاع مي دهند تا در برنامه هاي ساماندهي خدمت رساني به زائران بگنجانيم.
لساني اظهار كرد: اين نهاد در خارج از محدوده حرم مطهر رضوي وظيفه اي در خصوص امر به معروف و نهي از منكر ندارد اما اساتيد يا خادمان وابسته به اين نهاد بعضا به صورت خودجوش در خارج از محدوده حرم نيز به اين فريضه ديني عمل مي كنند.
وي با اشاره به فعاليت مركز مشاوره با رويكرد ديني واقع در صحن جامع رضوي گفت: اين مركز زير پوشش اداره پاسخگويي به سئوالات ديني است كه با بهره گيري از اساتيد حوزه و دانشگاه به سئوالات زائران در مباحث فقهي، اعتقادي و روان شناسي پاسخ مي دهد.
وي با اشاره به فعاليت 400 استاد حوزه و دانشگاه در اداره پاسخگويي به سئوالات ديني آستان قدس رضوي گفت: سالانه برنامه هاي جذب، آموزش ارتقايي و مصاحبه هاي تخصصي براي داوطلبان فعاليت در مركز مشاوره توسط اين نهاد برگزار مي شود.
لساني اظهار كرد: پس از آموزش داوطلبان كه عمدتا روحاني هستند، آنان در مباحث فقهي، اعتقادي و روان شناسي به زائران مشاوره مي دهند.
رئيس اداره پاسخگويي به سئوالات ديني آستان قدس رضوي گفت: از ابتداي امسال تاكنون حدود 12 هزار زائر فارسي زبان به مركز مشاوره ديني مراجعه كرده اند.
لساني اظهار كرد: در دفاتر پاسخگويي به سئوالات ديني كه به صورت مجزا براي خواهران و برادران در نقاط مختلف حرم رضوي مستقر است و همچنين سامانه تلفني پاسخگويي به سئوالات ديني به پرسش هاي زائران توسط طلاب خواهر و برادر پاسخ داده مي شود.
سالانه 25 ميليون زائر وارد حرم مطهر رضوي مي شوند و 300 ميليون تشرف به حرم مطهر انجام مي گيرد.
5132/7489