۱۵ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰
کد خبر: 81907967
T T
۰ نفر
گروه های مقاومت اسلامی عراق خواستار بستن سفارتخانه و اخراج سفیر عربستان از بغداد شدند

بغداد- ایرنا- گروه های مقاومت اسلامی تحت پوشش تشكیلات داوطلب مردمی در عراق معروف به 'الحشد الشعبی' در بیانیه ای مشترك شامگاه شنبه با تاكید بر حق پاسخ دادن به جنایت اعدام شیخ شهید نمر باقر النمر در زمان و مكان مناسب، از دولت عراق خواستند كه سفارتخانه عربستان سعودی را ببندد و سفیر ریاض را از خاك عراق بیرون كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شیخ 'قیس الخزعلی' رهبر گروه مقاومت اسلامی 'عصائب اهل الحق' كه به نیابت از دیگر گروه های مقاومت اسلامی عراق آن را قرائت كرد گفت كه دولت عراق بایستی سفارتخانه عربستان را در بغداد بسته و سفیر ریاض را از عراق بیرون كند.
براساس این بیانیه كه متشمل بر هفت بند است، از دولت عراق خواسته شده است كه سفیر خود را از عربستان فراخواند و تاكید كرده است كه اگر دولت عراق به این مطالبات توجه نكند، تبعات واكنش های مردمی را برعهده خواهد گرفت.
اعدام تمامی زندانیان محكوم به تروریسم در زندان های عراق به ویژه تروریست های تبعه عربستان سعودی و قطع تبادل تجاری با عربستان و تحریم كالاهای سعودی از دیگر مطالبات گروه های مقاومت اسلامی در عراق است.
بیانیه تاكید كرده است كه گروه های مقاومت اسلامی عراق این را حق خود می دانند كه در زمان و مكان مناسب و با در نظر گرفتن منافع عالی عراق به جنایت رژیم عربستان سعودی در اعدام شیخ شهید آیت الله نمر باقر النمر پاسخ مناسب دهند.
گروه های مقاومت اسلامی همچنین از سازمان همكاری های كشورهای اسلامی و نهادهای بین المللی خواسته اند كه این جنایت رژیم عربستان سعودی را محكوم كنند.
این گروه ها از دولت عراق خواسته اند كه قانون دفاع از حاكمیت ملی را بعد از مداخله نظامی تركیه در اراضی عراق فعال كرده و تاكید كرده اند كه گروه های مقاومت اسلامی آماده دفاع از منافع عالی عراق هستند.
رهبران عمده گروه های مقاومت اسلامی عراق در هنگام قرائت بیانیه توسط شیخ قیس الخزعلی حضور داشتند.
خاورم *4*353*1770**1566