۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۲۵
کد خبر: 81906440
T T
۰ نفر
هلال احمر: 18 هزار تن در برف و كولاك21 استان كشور امداد رساني شدند

تهران - ايرنا - رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام اين كه تا كنون 21 استان كشور متاثر برف و كولاك شدند از امدادرساني به 18 هزار تن خبر داد.

به گزارش ايرنا از جمعيت هلال‌احمر، ناصر چرخساز با اعلام گزارش عمليات برف و كولاك از ٩ تا ١٤ دي ماه ، گفت: تا كنون 21 استان كشور شامل آذربايجان‌‌هاي غربي و شرقي، اصفهان، اردبيل، البرز، ايلام، چهارمحال و بختياري، خوزستان متاثر برف و كولاك شدند.
وي در ادامه استان هاي ديگر متاثر از برف و كولاك را زنجان، سمنان، فارس، قزوين، كردستان، كرمان، كرمانشاه، كهگيلويه و بويراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مركزي و همدان اعلام كرد.
وي با اشاره به امدادرساني در 121 محور مواصلاتي كشور، گفت: بر اين اساس امدادگران هلال‌احمر به 16 هزار و 679 تن از هموطنان خدمات لازم را ارائه كرده و 2 هزار و 400 تن از خدمات اسكان اضطراري بهره‌مند شدند.
رئيس سازمان امداد و نجات با اشاره به مصدوميت 84 تن در برف و كولاك، عنوان كرد: بر اين اساس 50 تن كه 16 تن از آنها زن باردار و 34 تن مصدوم و بيمار بودند، به مراكز درماني منتقل و 34 تن به صورت سرپايي درمان شدند.
وي با اشاره به رهاسازي 3 هزار و 281 دستگاه خودرو از برف و كولاك در 6 روز گذشته، عنوان كرد: بر اين اساس 347 تيم امدادي از جمله يك‌هزار و 252 امدادگر و نجاتگر خدمات لازم را به هموطنان ارائه كردند.
**12 استان كشور گرفتار سيل و آب‌گرفتگي و توفان
چرخساز همچنين با اشاره به گزارش عمليات سيل و آب‌گرفتگي و توفان از ٩ تا ١٤ دي گفت: 12 استان اصفهان، ايلام، بوشهر، خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان، خوزستان، فارس، كهگيلويه و بويراحمد، كرمان، گلستان، مازندران و هرمزگان از سيل و آب‌گرفتگي و توفان متاثر شده و خدمات امدادي لازم به يك‌هزار و 500 تن ارائه شد.
وي با اشاره به اسكان اضطراري ٣٥ تن از متاثران از سيل و آب‌گرفتگي در كشور، عنوان كرد: بر اين اساس 25 تن به مناطق امن منتقل شده و 20 مصدوم خدمات لازم را دريافت كرده و 19 تن سرپايي درمان شدند.
وي همچنين از تخليه آب از ٢٦ واحد مسكوني با به‌كارگيري 82 تيم عملياتي خبر داد.
اجتمام**3377 ** 1418

سرخط اخبار جامعه