۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۲۱
کد خبر: 81906281
T T
۰ نفر
آیت الله سیستانی اعدام شیخ نمر را ظلم وتجاوز رژیم آل سعود دانست

تهران- ایرنا- آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعه در عراق با ارسال پیام تسلیت به اهالی قطیف در عربستان اجرای حكم اعدام شهید شیخ نمر روحانی مبارز توسط مقامات عربستانی را ظلم وتجاوز دانست.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، آیت الله سیستانی در این پیام خطاب به اهالی قطیف گفتند: اهالی بزرگوار قطیف ،عزیزان من .. خبر اسف بار شهادت جمعی از برادران مومن ما در منطقه از جمله شهید شیخ نمر النمر را كه خون پاك آنها بر اثر ظلم وتجاوز آل سعود ریخته شد موجب تالم خاطر گشت .
آیت الله سیستانی ضمن محكوم كردن این جنایت عربستان با اهالی قطیف به ویژه خانواده های قربانیان در این مصیبت بزرگ اظهار همدری كرد و از خداوند برای شهدا رحمت واسعه ومحشور شدن آنها با اولیاء الله وبرای خانواده های آنها صبر وبردباری آرزو كرد.
وزارت كشور سعودی شنبه صبح از اعدام شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته عربستان به همراه 46 تن دیگر خبر داد و به دنبال آن موجی از خشم و نارضایتی سراسر منطقه و جهان را فراگرفت.
نمر باقر النمر در سال 1959 در شهر عوامیه استان قطیف عربستان چشم به جهان گشود؛ وی یك مجتهد شیعه تحصیل كرده در سوریه و حوزه علمیه قم و فعال حقوق بشر عربستانی بود كه در پی اعتراضات شیعیان این كشور در سال 2012 بازداشت شد و در روز چهارشنبه 15 اكتبر 2014 دادگاه جنایی رژیم سعودی به دلیل واهی اقدام علیه امنیت ملی و محاربه به اعدام با شمشیر و به صلیب كشیده شدن در انظار عمومی محكوم و در 2 ژانویه 2016 (شنبه) اعدام شد.
اعدام وی با موج گسترده ای از محكومیت و تنفر در سطح منطقه و سازمان های مستقل بین المللی همراه شده است.
روز شنبه 25 اكتبر 2015 دادگاه عالی عربستان و محمد بن نایف ولیعهد سعودی حكم اعدام سریع و بدون هشدار قبلی شیخ نمر را صادر كردند.
خاورم ** 1453**1566
۰ نفر