۱۳ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۰۵
کد خبر: 81905429
T T
۰ نفر
آل سعود با اعدام شيخ نمر بهاي سنگيني بايد بپردازد

به گزارش ايرنا- مشهد- معاون حوزه علميه شهرستان گناباد در انتقاد از اينكه مدعيان حقوق بشر چشمان خود را برروي جنايات آل سعود بسته اند، گفت : آل سعود با اعدام شيخ نمر بهاي سنگيني را بايد بپردازد.

حجت الاسلام محمد فلاح روز يكشنبه در جمع طلاب و روحانيون حوزه‌هاي علميه كاشمر كه با تعطيل كردن كلاس‌هاي درس و اجتماع در مدرسه علميه حاج شيخ اقدام جنايتكارانه آل سعود در به شهادت رساندن آيت‌الله نمر باقر النمر را محكوم كردند، گفت: امروز شيعيان و مسلمانان در اقصي نقاط دنيا قرباني تروريسم هستند.
وي با اعلام اينكه صادقانه پاي عهدي كه با خدا بسته ايم هستيم و پشت سر امام خود خواهيم ايستاد، تصريح كرد: برخي منتظر شهادت هستند و عهد خود را با هيچ چيز ديگري عوض نخواهند كرد.
حجت الاسلام فلاح با تاكيد بر اينكه مرگ در بستر براي شيخ نمر كم بود و بايد شهيد مي شد، حاصل خون شهدا را بيداري هاي دانست كه امروز در اقصي نقاط دنيا به وجود آمده است.
وي با تاكيد براينكه تا فرهنگ شهادت باشد كسي نمي توانند با اين مملكت آسيبي برساند، افزود: اگرچه شيخ نمر را كمتر كسي در كشور مي شناخت اما با شهادت وي فهميديم چه افرادي براي اسلام و تشيع در حال فعاليت هستند.
شركت‌كنندگان در اين تجمع اعتراضي با سر دادن شعارهاي مرگ بر آل سعود و مرگ بر آمريكا اقدام آل سعود را در اعدام و به شهادت رساندن اين فعال شيعي در عربستان محكوم كردند.
نمر باقر النمر در سال 1959 در شهر عواميه استان قطيف عربستان چشم به جهان گشود؛ وي يك مجتهد شيعه تحصيل كرده در سوريه و حوزه علميه قم و فعال حقوق بشر عربستاني بود كه در پي اعتراضات شيعيان اين كشور در سال ۲۰۱۲ بازداشت شد و در روز چهارشنبه ۱۵ اكتبر ۲۰۱۴ دادگاه جنايي رژيم سعودي به دليل واهي اقدام عليه امنيت ملي و محاربه به اعدام با شمشير و به صليب كشيده شدن در انظار عمومي محكوم و در ۲ ژانويه ۲۰۱۶ (ديروز) اعدام شد.
اعدام وي با موج گسترده اي از محكوميت و تنفر در سطح منطقه و سازمان هاي مستقل بين المللي همراه شده است.
روز شنبه ۲۵ اكتبر ۲۰۱۵ دادگاه عالي عربستان و محمد بن نايف وليعهد عربستان حكم اعدام سريع و بدون هشدار قبلي شيخ نمر را صادر كردند.
كاشمر در 228 كيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
7497/1211