۱۲ دی ۱۳۹۴، ۲۰:۱۸
کد خبر: 81904019
T T
۰ نفر
نخستین بار در كشور، ورق های 'رنگ چروك' در فولاد مباركه اصفهان تولید شد

اصفهان- ایرنا- نخستین بار در كشور 30 تن ورق «رنگ چروك»(Wrinkle) با كیفیت قابل رقابت با انواع محصولات مشابه كره ای و چینی در خط ورق رنگی فولاد مباركه اصفهان تولید شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی فولاد مباركه روز شنبه به نقل از مهندس فرآیند ناحیه نورد سرد این مجتمع صنعتی اعلام كرد: این نوع ورق با ارزش افزوده بالاتر نسبت به ورق معمولی از انواع ورق های ویژه تولیدی فولاد مباركه است كه در بازار داخلی و صادراتی و بیشتر بخش های داخلی ساختمان، دكوراسیون منازل و نمای بیرونی ساختمان ها كاربرد دارد.
هیبت الله تركی در باره ویژگی های ورق های«رنگ چروك» گفت: رنگ كاری ورق فولادی با هدف بالابردن عمر و دوام ورق زیر لایه و زیبایی بخشی به ورق انجام می شود.
وی ادامه داد: پوشش دهی ورق فولادی با فلزاتی مثل روی، قلع و آلومینیم باعث ارتقای دوام ورق می شود و اثر تخریبی محیط های خورنده و اكسیدی روی آن را به حداقل می رساند.
وی گفت: كاربرد و رنگ ورق های «رنگ چروك» متنوع است و متناسب با ذائقه بیننده شكل های مختلفی به خود می گیرد.
تركی افزود: رنگ های چروك(Wrinkle) بدلیل ظاهر زیبا و مات خود، بیشتر در بخش های داخلی ساختمان و دكوراسیون منازل قابلیت كاربرد دارند هرچند بواسطه خواص ضدخوردگی خوب می توانند در نمای ساختمان ها هم استفاده شوند.
مهندس فرآیند ناحیه نورد سرد فولاد مباركه با اشاره به روش تولید این نوع محصول گفت: در روش متداول برای تولید رنگ های نقش دار، ورق رنگی كه دارای رنگی با ضخامت حدود 200میكرون است از بین غلتك های چرخان منقش عبور كرده و نقش غلتك روی ورق اعمال می شود.
به گفته وی، با توجه به جدید بودن این گونه پوشش و توجه مشتریان خارجی به محصولات ورق رنگی با ویژگی سطح نقش دار و چروك، می توان بازار صادرات را روی فروش اینگونه محصولات متمركز كرد.
فولاد مباركه اصفهان با تولید سالانه بیش از 5.6 میلیون تن ورق فولادی بزرگترین تولید كننده فولاد كشور است.
د/6027/3011
۰ نفر