۱۲ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۱۵
کد خبر: 81903105
T T
۰ نفر
بكارگيري مربيان حرفه اي و به روز نياز  ضروري رشته هاي ورزشي اردبيل

اردبيل- مديركل ورزش و جوانان استان اردبيل گفت:براي پيشرفت و رسيدن به اهداف در رشته هاي مختلف ورزشي استان استفاده از مربيان حرفه اي و مسلط به دانش روز ضروري است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ايوب بهتاج روز شنبه در نشست هم انديشي توسعه پايدار بسكتبال در استان اردبيل در جمع پيشكسوتان، مربيان، داوران، كارشناسان و صاحبنظران اين رشته ورزشي افزود: مربيان رشته هاي ورزشي در استان فقط مي توانند به مدت چهار سال با يك مدرك به فعاليت بپردازند و بايد در اين مدت به ارتقاي درجه، دانش و تخصص خود اقدام كنند در غير اين صورت بعد از آن مدت از فعاليت آنها جلوگيري مي شود.
وي اظهار كرد: بسكتبال يك رشته ورزشي دانشگاهي است و هيات بسكتبال استان بايد تعامل خود را با دانشگاه زياد كند.
او بيان كرد: بيش از 90درصد ورزشكاران بسكتباليست استان در حال تحصيل در دانشگاه ها مي باشند كه بايد در اين زمينه از ظرفيت دانشگاه براي پيشرفت اين ورزشكاران استفاده لازم كرد.
وي با اشاره به نقش همدلي و همكاري در پيشرفت امور از جمله ورزش اضافه كرد: در همه رشته هاي ورزشي بويژه ورزش هاي گروهي نياز به همكاري همه عوامل تاثير گذار است تا بتوان با برنامه ريزي و تعيين نقشه راهبردي به جايگاه شايسته در رشته مورد نظر دست يافت چون يك نفر به تنهايي نمي تواند آن طور كه انتظار مي رود موفق باشد.
بهتاج گفت: در استان اردبيل باشگاه بسكتبال نداريم بلكه مدارس بسكتبال داريم كه بايد به دنبال ايجاد باشگاه در اين رشته ورزشي باشيم.
مديركل ورزش و جوانان استان اردبيل با اشاره به برگزاري نشست هاي تخصصي با همه هيات هاي ورزشي در استان گفت: متاسفانه ساختار هيات هاي ورزشي در كشور از اول درست نبوده و بايد در اين مورد در سطح كلان بازنگري شود.
جذب اسپانسر، برگزاري مسابقات داخلي و خارجي، توجه به هيات شهرستان ها، برگزاري كلاس هاي آموزشي پيشرفته براي مربيان و داوران، اختصاص سالن ورزشي، رعايت سلسه مراتب، استفاده از نظرات و تجربه پيشكسوتان، برگزاري جلسات منظم و عملياتي كردن تصميمات، استعدا يابي، فعال كردن كميته هاي هيات بسكتبال ، همكاري و جلوگيري از تفرقه از جمله دغدغه هاي پيشكسوتان، مربيان، داوران، كارشناسان و صاحبنظران رشته بسكتبال استان بود.
مدير كل ورزش و جوانان استان در اين جلسه براي حل مشكلات مطرح شده قول مساعد داد.
اين سومين نشست از سري نشست هاي هيات هاي ورزشي استان براي پيشرفت و توسعه پايدار ورزش بود كه تاكنون براي رشته هاي فوتبال ،واليبال و بسكتبال برگزار شده است.
6130/ 1257