۷ دی ۱۳۹۴، ۲۰:۵۷
کد خبر: 81898493
T T
۰ نفر
شهر گنبدهای فیروزه ای آكنده از عطر دل انگیز محمدی

اصفهان-ایرنا- مردم مومن و انقلابی دیار نصف جهان در شب میلاد پیامبر نور و مهربانی حضرت محمد(ص)، به جشن و سرور پرداخته اند.

به گزارش ایرنا، امشب در گوشه گوشه استان اصفهان در هر خیابان، كوچه، محله، مردم مسلمان، میلاد خجسته پیامبر رحمت و مهربانی را گرامی داشته اند.
مردم مومن و ولایتمدار این استان با آذین كوچه ها، میدان ها و خیابان های اصلی شهرهای خود، سالروز میلاد آخرین فرستاده خدا را جشن گرفته اند.
اصفهانی های مسیحی و مسلمان نیز با گرامیداشت تقارن میلاد دو پیامبر الهی و در هفته وحدت، تبلوری از همدلی ادیان را در شهر گمبدهای فیروزه ای به نمایش گذاشته اند.
محله ها و كوچه ها و خیابان های شهر اصفهان هم اكنون غرق نور است و جای جای این شهر در پرتو چراغ های رنگی به روشنایی گراییده است.
محله ها و كوچه های پایتخت تاریخ و تمدن ایران اسلامی به همین مناسبت با برافراشتن پرچم های رنگ وارنگ، الوان چراغ ها و تابلوهای شادباش و منقوش به اوصاف و القاب پیامبر عشق و محبت، به زیبایی آذین بسته شده است.
در بیشتر محله ها، مساجد و حسینیه های این شهر مردم به عشق حضرت محمد(ص) آیین های ویژه ای برپا كرده اند و برای ظهور فرزند آن حضرت، مهدی موعود(عج) و برقراری عدالت در جهان دعا می كنند.
به همین مناسبت جمعی از مردم این دیار با حضور در معابر و خیابان ها در حال پخش شربت و شیرینی هستند.
جای جای شهر گمبدهای فیروزه ای، امشب آمیخته به عطر دلاویز محمدی است.
گ/6027/8114