۷ دی ۱۳۹۴، ۲۰:۱۳
کد خبر: 81898445
T T
۰ نفر
معاون فرهنگي وزير ورزش: بايد كلام وحي را سرلوحه كار خود قرار دهيم

تهران- ايرنا- معاون فرهنگي و پژوهشي وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اينكه توجه به آموزه ها و مباحث قرآني مي تواند حركت گسترده اي در زندگي مردم ايجاد كند گفت: بايد كلام وحي و قرآن را سرلوحه كارهاي خود قرار دهيم.

به گزارش عصر دوشنبه خبرنگار ايرنا، سيد عبدالحميد احمدي در آئين پاياني دومين دوره مسابقات سراسري قرآن ورزشكاران و جوانان استان تهران افزود: اين مسابقات در استانهاي كشور زمينه ساز حركت خوبي در كشور شد كه استانهاي كشور در اين زمينه فعاليت چشمگيري داشتند.
وي ادامه داد: حفظ ، قرائت و بخشهاي جنبي در معارف قرآني مي تواند زمينه انس هرچه بيشتر مردم با قرآن را فراهم كند.
معاون فرهنگي وزارت ورزش و جوانان گفت: انس با قرآن ما را در زندگي فردي به مدارج عالي مي رساند و اگر بخواهيم يك زندگي سالم و با نشاط داشته باشيم بايد بيشتر با قرآن ارتباط برقرار كنيم.
وي خاطرنشان كرد: تنها كلامي كه ما را مي تواند از خطاهاي زندگي دور كند پذيرفتن فرهنگ قرآني است كه قرآن استوارترين راه را براي ما نشان مي دهد.
احمدي، نگراني ها، اشكالات، هنجارها و كج سليقگي ها كه امروزه در ورزش كشور مشاهده مي شود را كمبود فرهنگ قرآني برشمرد و خاطرنشان كرد: اگر در عرصه ورزش به نقش و اهميت فرهنگ قرآني پايبند باشيم اين نگراني ها را نخواهيم ديد.
وي در ادامه به مقوله اخلاق در ورزش اشاره كرد و گفت: مهمترين دليل در دور شدن اخلاق ورزشي ناديده گرفتن ارزشهاي معنوي در ورزش است كه با توسعه و ترويج قرآني در جامعه مي توانيم اين موضوع را سامان ببخشيم.
معاون جوانان اداره كل ورزش و جوانان استان تهران نيز در اين مراسم گفت: در دومين دوره مسابقات قرآني 168 فعال قرآني شركت داشتند كه اين دوره از مسابقات در دو بخش شفاهي و كتبي انجام شد.
فاطمه سليمي ادامه داد: اين مسابقات در رشته هاي حفظ يك ، 10 و 20 جزء و همچنين در بخش ترتيل، مفاهيم، حفظ آيات و احاديث برگزار شد.
وي خاطرنشان كرد: دومين دوره مسابقات سراسري قرآني از تيرماه امسال در سطح شهرستانهاي استان تهران برگزار و 25 آبانماه در سه رده جوانان، ورزشكاران و كارمندان به كار خود پايان داد.
تهرام/7247/7243//1348/1772
۰ نفر