۷ دی ۱۳۹۴، ۱۹:۰۵
کد خبر: 81898340
T T
۰ نفر
حمله سنگين بوكوحرام به شهر مايدوگوري با 80 كشته

تهران - ايرنا - گروه تروريستي بوكوحرام روز دوشنبه براي نخستين بار طي چند ماه اخير به شهر مايدوگوري در شمال شرقي نيجريه با آر پي جي و بمب گذاران انتحاري حمله كرد كه در جريان آن دستكم 80 نفر كشته شدند.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از مايدوگوري، «محمد كانار» هماهنگ كننده مركز پيشامدهاي غيرمترقبه منطقه گفت كه شمار زيادي در جريان انفجارهاي شبانه كشته و 90 تن نيز زخمي شدند، ضمن اين كه تعدادي نيز به دنبال بمب گذاري در مقابل يك مسجد جان باختند.
براساس اعلام ارتش نيجريه، چند حمله در محورهاي ورودي جنوب غربي شهر مايدوگوري روي داد كه از جمله آن عمليات يك بمب گذار انتحاري زن در مقابل مسجدي در اين شهر بود.
همچنين در يك انفجار ديگر، دو دختر انتحاري خود را در منطقه «بورابورين» در اين شهر منفجر كردند.
به نظر مي رسد اين حملات با هدف به چالش كشيدن «محمد بوهاري» رييس جمهوري نيجريه سازماندهي شده باشد. وي هفته گذشته اعلام كرد كه بوكوحرام شكست خورده است و قادر نيست حملات بيشتري را برنامه ريزي كند.
مايدوگوري مهد خيزش بوكوحرام است، گروهي كه پس از حمله تمام عيار نيروهاي امنيتي نيجريه به پايگاهش در اين شهر، از هويت راديكال تري برخوردار شد و 700 نفر را در سال 2009 به كام مرگ كشاند.
شهر مايدوگوري حدود يك ميليون نفر جمعيت دارد و در حال حاضر شمار زيادي آواره را در خود جاي داده است.
2 ميليون و 500 هزار نفر از مردم نيجريه در جريان تحركات 6 ساله بوكوحرام در اين كشور مجبور به ترك خانه و كاشانه خود شده اند.
حدود 20 هزار نفر در نيجريه و صدها تن در كشورهاي ديگر در جريان حملات بوكوحرام در دو سوي مرز نيجريه با كامرون، نيجر و چاد كشته اند.
خاورم**9109**1144