۷ دی ۱۳۹۴، ۱۸:۵۶
کد خبر: 81898328
T T
۰ نفر
تعداد سوادآموزان آستارايي 20 درصد افزايش يافته است

آستارا-ايرنا- مسئول نهضت سواد آموزي شهرستان آستارا گفت: تعداد سوادآموزان دوره هاي انتقال و تحكيم نسبت به مدت مشابه سال قبل در شهرستان آستارا 20 درصد افزايش يافته است.

مسعود كوهي عصر دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون 666 سواد آموز در اين شهرستان مشغول فراگيري علم و دانش هستند.
وي اظهار كرد: فرزندان اين ملت با احساس مسئوليت و وظيفه شناسي پا در اين جهاد فرهنگي گذاشته و در جذب و آموزش افراد محروم از سواد همت گماشتند تا توانستند ميزان با سوادي را در شهرستان آستارا به 98 درصد برسانند.
وي همچنين شناسايي اولياي بي سواد را از جمله برنامه هاي جامع و رضايت بخش در سطح مدارس شهرستان عنوان كرد و گفت: هنگام ثبت نام دانش آموزان ، سطح سواد و وضعيت تحصيلي اوليا سنجش مي شود.
وي با اشاره به اينكه دوره هاي تحصيل سواد آموزان در سه دوره خلاصه مي شود ، اضافه كرد: دوره فرد به فرد كه معادل سوم ابتدايي است و در اين دوره 262 نفر تا پايان امسال مشغول تحصيل هستند ، دوره تحكيم سواد كه معادل چهارم ابتدايي است و 214 نفر در زمان و مكان مشخص مشغول فراگيري اين دوره تا پايان سال جاري هستند و در نهايت دوره انتقال كه شامل كساني مي شود كه تمايل به ادامه تحصيل در مقاطع بالاتر را دارند.
كوهي اظهار كرد: در دوره انتقال كه معادل ششم ابتدايي است 190 نفر به صورت گروهي و در زمان و مكان مشخص تا پايان ارديبهشت سال آتي به تحصيل مشغول مي باشند.
وي در ادامه تمامي فعاليت هاي نهضت سواد آموزي را براي گروه هدف از بين افراد 10 تا 49 سال عنوان كرد و افزود:666سوادآموز زير نظر 221 مربي به فراگيري علم و دانش مشغول هستند.
وي برگزاري دوره هاي رونويسي قرآن و مسابقه انشانويسي را از جمله برنامه هاي جانبي براي فراگيران دوره انتقال عنوان كرد و افزود: در طي سال هاي اخير اندكي از رغبت بي سوادان در راستاي فراگيري علم ودانش كم شده است كه اميد داريم با برنامه هاي مدون بتوانيم انگيزه لازم را در اين افراد زياد كنيم.
مسئول نهضت سوادآموزي شهرستان آستارا در ادامه با اشاره به اينكه بي سوادي گذرگاه آسيب هاي اجتماعي در جامعه است ، گفت: در همين راستا معمار كبير انقلاب اسلامي ، سواد آموزي را از جمله نيازهاي اوليه بر شمرد و آن را تبديل به يك نهضت فراگير و جهاد تربيتي كرد.
هفتم دي ماه 1358 به فرمان امام خميني (ره) نهاد نهضت سواد آموزي با هدف ريشه كن كردن بي سوادي در كشور تشكيل شد.
شهرستان آستارا در 200 كيلومتري شمال غرب مركز استان گيلان واقع شده است.ك/3
7105