۷ دی ۱۳۹۴، ۱۶:۰۷
کد خبر: 81898054
T T
۰ نفر
نشست تخصصي بررسي مسايل و مشكلات شهرستان جلفا برگزار شد

تبريز- ايرنا- شهرستان جلفا امروز ميزبان نشست تخصصي با موضوع بررسي مسايل و مشكلات حوزه هاي محيط زيست، راه و شهرسازي، امور آب و شيلات با حضور معاون عمراني استاندار و مديران كل استاني در محل فرمانداري شهرستان بود.

به گزارش ايرنا، فرماندار شهرستان جلفا دراين نشست با تشريح نقاط قوت و نقاظ ضعف شهرستان خواستار استفاده از نقاط قوت و رفع نقاط ضعف شد.
زاهد محمودي قرارگرفتن 85 درصد محدوده شهرستان در قلمرو مناطق چهارگانه را مشكل اصلي توسعه شهرستان بيان كرد و گفت: اين وضعيت، سرمايه گذاري دراين شهرستان را دچار مشكل كرده است.
وي به قابليت هاي كشاورزي و توليد محصولات باغي در شهرستان به خصوص سواحل ارس اشاره و قوانين حريم بستر رودخانه ارس را همسو با سياست هاي كنوني دولت در رونق كشاورزي در اين مناطق ندانست.
فرماندار جلفا با تشريح هسته هاي اصلي سند تدبير و توسعه شهرستان، گردشگري را هسته اصلي اين سند بيان و تصريح كرد: سرمايه گذاري خوبي در اين خصوص در شهرستان صورت گرفته كه مقررات قانوني زيست محيطي اين روند را كند كرده است.
محمودي وضعيت راه هاي ارتباطي شهرستان را نيازمند عزم جدي مسئولان دانست و گفت: تونل هاي سه گانه محور جلفا- سيه رود و اتوبان جلفا- مرند نيازمند تخصيص اعتبارات ويژه است.
وي به قابليت هاي آبزي پروري در سواحل رودخانه ارس اشاره كرد و افزود: دراين خصوص تعدادي طرح موفق به اخذ مجوز شدند كه لازم است موانع صدور مجوز براي تمامي تقاضاها برداشته شود.
محمودي تسريع دراجراي تصفيه خانه آب شرب جلفا- مرند، اجرا و تكميل ورزشگاه 5 هزار نفري هاديشهر و اجراي طرح تفضيلي هاديشهر را از مديران استاني خواستار شد.
وي از توجه ويژه مسئولان ارشد استاني در حل مشكلات و موانع سرمايه گذاري در شهرستان جلفا تشكر كرد.
معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي نيز دراين نشست با تشريح ظرفيت هاي موجود در شهرستان جلفا، اظهاركرد: اين شهرستان قابليت تبديل شدن به قطب آبزي پروري استان را دارد.
محمدصادق پورمهدي تصريح كرد: صنعت آبزي پروري به طور مستقيم با سلامت مردم و ايجاد اشتغال درارتباط است و رونق آن در شهرستان جلفا داراي توجيه اقتصادي است.
وي در اين زمينه ، حفاظت محيط زيست و آب منطقه اي استان را مكلف به رفع محدوديت ها و موانع موجود سرمايه گذاري در بخش آبزي پروري در سواحل ارس كرد.
معاون عمراني استاندار وجود منطقه آزاد ارس را نعمت و فرصت بزرگي براي توسعه استان و شهرستان دانست و افزود: بايد از اين ظرفيت به نحو احسن استفاده كرد چرا كه توسعه اين منطقه، توسعه استان را رقم خواهد زد.
پورمهدي با بيان اينكه دولت يازدهم توجه ويژه اي به مناطق مرزي به خصوص شهرستان جلفا دارد، از تمامي مديران دستگاههاي اجرايي خواست دولت را در نيل به اين سياست ها و برنامه ها ياري كنند.
وي گردشگري و توريسم را مشخصه اصلي شهرستان جلفا بيان كرد و افزود: بايد زيرساخت هاي لازم براي گردشگري از جمله مراكز اقامتي و رفاه گردشگرها بيشتر مورد توجه قرارگيرد.
پورمهدي با مفيد ارزيابي كردن نشست هاي بررسي مسايل و مشكلات شهرستان ها، از مديران استاني خواست در زمينه مشكلات مطروحه در نشست مذكور تلاش و همت بيشتري از خود نشان دهند.
در ادامه هريك از مديران كل حفاظت محيط زيست، آب منطقه اي، شيلات و راه و شهرسازي استان آذربايجان شرقي گزارشي از اقدام هاي صورت گرفته در توسعه و آباداني در شهرستان جلفا ارايه كردند.
معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي و مديران كل استاني در سفري يك روزه به شهرستان جلفا از نزديك در جريان پروژه هاي عمراني در دست اجرا از جمله اتوبان جلفا- مرند، طرح هاي عمراني شهرداري هاديشهر، مشكلات مسكن مهر و دشت گورديان قرارگرفتند.
شهرستان جلفا با 56 هزار نفر جمعيت در فاصله 125 كيلومتري تبريز مركز آذربايجان شرقي واقع شده و از طريق رودخانه ارس با جمهوري خودمختار نخجوان و جمهوري ارمنستان مرز مشترك دارد.
7222/ 1495