۷ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۱۰
کد خبر: 81897669
T T
۰ نفر
رویترز: قیمت جهانی طلا كاهش یافت/پیش بینی كاهش نرخ به زیر هزار دلار

تهران-ایرنا- خبرگزاری رویترز اعلام كرد، قیمت جهانی طلا امروز(دوشنبه) كاهش یافت. بدلیل افت نقدینگی بازار در این هفته در نتیجه تعطیلی كریسمس و سال نو، كاهش شاخص های دلار و سهام نیز نتوانست تقاضای جهانی طلا را افزایش دهند.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از رویترز، قیمت تحویل فوری یا نقدی طلا در ساعت های ابتدایی بامداد روز به وقت گرینویچ، در بازار لندن یك دهم درصد نسبت به جمعه گذشته كاهش یافت و به یك هزار و 74 دلار در هر اونس رسید. هر اونس نقره نیز در این بازار با نیم درصد كاهش نسبت به جمعه گذشته، به قیمت 14.27 دلار معامله شد.
تغییرات قیمت طلا معمولا در خلاف جهت تغییرات شاخص های دلار و سهام است.
شاخص دلار كه تغییرات دلار در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی را اندازه می گیرد، امروز با دو دهم درصد افزایش به 120.5 رسید.
برخی بازارها از جمله استرالیا و بسیاری از كشورهای اروپایی، امروز نیز تعطیل هستند. جمعه آینده نیز بسیاری از بازارهای جهان به دلیل سال نو میلادی تعطیل خواهند بود.
یك تاجر فلزات گرانبها در هنگ كنگ به رویترز گفت: با توجه به تعطیلات كوتاه مدت در این هفته، فكر نمی كنم شاهد فعالیت زیادی در بازار باشیم.
وی افزود: در اوایل سال 2016، قیمت طلا باید كاهش بیشتری پیدا كند، زیرا شاخص دلار در نیمه نخست سال میلادی آینده بالا باقی خواهد ماند. اندازه افزایش های نرخ بهره در آمریكا نیز روی قیمت طلا تاثیر خواهد گذاشت.
بسیاری از بازرگانان و تحلیلگران در گفت وگو با رویترز پیش بینی كرده اند كه قیمت طلا در سال میلادی آینده به یك هزار دلار یا كمتر كاهش خواهد یافت.
اقتصام(6)1063 ** 2023
۰ نفر