۷ دی ۱۳۹۴، ۰:۳۲
کد خبر: 81897028
T T
۰ نفر
قاچاق و مصرف مواد مخدر در عربستان افزايش چشمگيري داشته است

تهران - ايرنا - خبرگزاري فرانسه گزارش داد : حمل و استفاده از مواد مخدر در عربستان مجازات بسيار سنگيني در پي دارد اما با اين وجود در چند سال اخير، قاچاق مواد مخدر در اين كشور افزايش چشمگيري داشته است.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه از رياض، مقامات عربستان روز يكشنبه از كشف يك محموله قاچاق مواد مخدر خبر داده و اعلام كردند: محموله بزرگ قاچاق حاوي بيش از پنج ميليون قرص آمفتامين از يازده قاچاقچي كشف و ضبط شده است.
اين افراد قاچاقچي شامل 9 عربستاني و دو سوداني هستند كه در رياض بازداشت شدند.
بر اساس گزارش پليس عربستان، علاوه بر ميليون ها قرص آمفتامين، سه گرم هروئين، يك قبضه مسلسل و يك سلاح كمري نيز از آنها كشف و ضبط شده است.
بر اساس اين گزارش، بر اساس قوانين ضد قاچاق مواد مخدر در عربستان،‌ دستگاه قضايي اين كشور مي تواند افراد بازداشت شده را به اشد مجازات محكوم كند.
به گزارش ايرنا،‌ اين در حاليست كه چندي پيش نيروهاي امنيتي لبنان در فرودگاه بيروت تلاش پنج تبعه سعودي براي قاچاق 40 صندوق مواد مخدر كبتاگون را كه حدود دو تن وزن دارد، ناكام گذاشتند.
اين پنج تبعه سعودي درصدد بودند اين مواد مخدر را با يك هواپيماي خصوصي از لبنان به عربستان قاچاق كنند.
روي صندوق هاي حاوي مواد مخدر نوشته شده است،« ويژه شاهزاده عبدالمحسن بن وليد آل سعود.»
مواد مخدر كشف و ضبط شده متعلق به شاهزاده سعودي ، قرص هاي كبتاگون بود و اين شاهزاده مقداري كوكائين هم براي مصرف شخصي همراه داشته است.
شبد**9041**1095
۰ نفر