۶ دی ۱۳۹۴، ۸:۳۷
کد خبر: 81895664
T T
۰ نفر
نقش مهم سازه های آبخیزداری در مهار سیل و ذخیره نزولات جوی

ایلام - ایرنا - معاون آبخیزداری اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: سازه های آبخیز نقش مهمی در ذخیره نزولات جوی و جلوگیری از جاری شدن سیل و وارد آمدن خسارت به زیرساخت ها و مناطق شهری دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام، علی پاكدل با اشاره به اهمیت نقش سازه‎های آبخیز در مهار سیلاب اظهار كرد: از زمان وقوع سیل در ایلام تاكنون اقدامات چشمگیری در رابطه با توسعه سازه‎های آبخیز انجام گرفته است.
وی تهیه نقشه حوزه آبخیز شهر ایلام، اعزام كارشناسان به آبراهه‎های حوزه آبخیز و برداشت UTM محل احداث سازه­‎های آبخیز احداث شده در سنوات گذشته و پیشنهادی، برداشت و تعیین محل 500 سازه مكانیكی آبخیزداری از جمله گابیون­‎بندی، سنگی ملاتی و خشكه چینی را از جمله این اقدامات برشمرد.
پاكدل تاكید كرد: 10 اكیپ به منظور اجرای سازه­‎های آبخیزداری و اجرای 10 هزار مترمكعب سازه­‎های مكانیكی و 2 هزار مترمكعب عملیات بیولوژیك تعیین شده است.
وی افزود: از زمان بروز حادثه سیل در استان (اوایل آبان ماه) تاكنون پنج هزار و 800 متر مكعب سازه­ گابیون 2 هزار مترمكعب سازه خشكه چینی و یك هزار و 200 متر مكعب سازه­‎های سنگی ملاتی در استان اجرا شده است.
بیش از 87 درصد مساحت استان ایلام را عرصه های طبیعی و ملی تشكیل می دهد.
براثر وقوع سیل اوایل آبان امسال بیش از 10 هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، سیل بندها، مسیل ها، زیرساخت ها، 20 هزار واحد مسكونی، تجاری و صنعتی و یك هزار دستگاه خودرو در استان ایلام خسارت وارد شد.
7177/9002

سرخط اخبار استان‌ها