۴ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۱۰
کد خبر: 81893690
T T
۰ نفر
وزارت دفاع عراق :‌یكی از فرماندهان داعش در رمادی دستگیر و شش نفر دیگر كشته شدند

تهران-ایرنا- وزارت دفاع عراق روز جمعه از دستگیری یكی از سركرده های داعش در جریان آزاد سازی شهر رمادی مركز استان الانبار غرب عراق و كشته شدن شش عنصر تروریستی دیگر در این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز،‌ ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی عملیات مشترك وابسته به وزارت دفاع عراق اعلام كرد كه نیروهای اطلاعاتی این كشور با همكاری یكی از یگان های پیاده نظام ارتش توانستند یكی از سركرده های داعش به نام «ابوبكر» را در شهر رمادی دستگیر كنند.
بر اساس این گزارش این سركرده داعشی،‌ تابعیت خارجی دارد كه به طور دقیق به آن اشاره نشده است.
یك منبع امنیتی در استان الانبار نیز گزارش داد كه نیروهای امنیتی موفق شدند شش داعشی را در شرق رمادی به هلاكت برسانند.
این منبع عراقی كه اشاره ای به نامش نشده است،‌ افزود: سه عنصر داعشی در حالی كه كمربند انتحاری به تن داشتند،‌ در صدد هدف قرار دادن یكی از خطوط نیروهای عراقی در منطقه «المضیق» در شرق رمادی بودند.
به گفته این منبع، نیروهای عراقی ضمن دفع این حمله،‌ سه عامل انتحاری را كشتند.
بر اساس این گزارش در پی این حمله انتحاری،‌ درگیری های خشونت آمیزی میان نیروهای امنیتی و عناصر داعش روی داد كه در اثر آن شش داعشی كشته و سه تن از نیروهای عراقی زخمی شدند.
یك منبع امنیتی دیگر در استان الانبار اعلام كرد كه جنگنده های ائتلاف ضد داعش ظهر امروز (جمعه) یكی از مواضع داعش را در كنار بیمارستان عمومی رمادی هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به عناصر تروریستی وارد كردند.
در همین حال ستاد تبلیغات جنگ عراق اعلام كرد كه نیروهای عراقی شش عنصر تروریستی را در منطقه سنجار در شمال عراق كشتند.
از سوی دیگر،‌ «صادق الحسینی» رییس كمیسیون امنیت شورای استان دیاله عراق از دستگیری شش فرد تحت پیگیرد كه یكی از آنها متهم به اقدامات تروریستی در این استان است،‌ خبر داد.
نیروهای عراقی طی 24 ساعت گذشته توانستند پیشروی هایی در اطراف مجتمع حكومتی رمادی كه ساختمان های دولتی و مهم در آنجا واقع است و مركز اصلی مقاومت عناصر داعش در رمادی به حساب می آید، به دست آورند و دو خیابان منتهی به این مجتمع را تحت كنترل خود در آورند.
این در حالی است كه درگیری های خشونت باری در شهر رمادی در جریان است و نیروهای عراقی به سبب مین های كار گذاشته از سوی داعش و خودروی بمب گذاری شده در اطراف این مجتمع، با دشواری هایی روبه رو هستند.
بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی عراق با ادامه عملیات آزاد سازی شهر رمادی در استان الانبار،‌ تاكنون پیشروی های بسیاری علیه تروریست ها به دست آوردند به طوری كه فاصله چندانی با مجتمع دولتی در مركز این شهر كه مهمترین بخش رمادی به شمار می رود،‌ ندارند.
خاورم**9329**1908**1599
۰ نفر