۲ دی ۱۳۹۴، ۱۹:۴۹
کد خبر: 81891798
T T
۰ نفر
سازمان ملل:بیش از نیمی از آوارگان سوری در لبنان در فقر كامل زندگی می كنند

تهران- ایرنا- سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در گزارشی اعلام كرد كه بیش از دو سوم از آوارگان سوری كه در لبنان اسكان دارند، در فقر كامل زندگی می كنند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: مطالعات نشان می دهد، حدود یك سال است كه بیش از دو سوم آوارگان سوری كه در لبنان بسر می برند، در فقر كامل زندگی می كنند.
از زمان آغاز خشونت ها و درگیری در سوریه در سال 2011، لبنان تا به امروز پذیرای بیش از یك میلیون 200 هزار آواره سوری بوده است.
این مطالعه كه حاصل تلاش سازمان كمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، صندوق كودكان سازمان ملل متحد (یونیسف) و برنامه جهانی غذا (فائو) بوده است، فاش می كند كه 70 درصد از آوارگان سوری اسكان داده شده در لبنان، با مبلغ روزانه كمتر از 3 دلار و 84 سنت زندگی خود را سپری می كنند.
به گزارش ایرنا، سیاست های مداخله جویانه آمریكا در كشورهای خاورمیانه از جمله سوریه بسیاری از شهروندان این كشور را وادر به ترك خانه و كاشانه خود كرده است. این امر، بحران بی سابقه ای را برای كشورهای همسایه و همچنین برخی كشورهای اروپایی به بار آورده و تنش هایی را در بین آنها در زمینه سازوكار سهمیه بندی ایجاد كرده است.
خاورم**9041**1010