۲ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۰۵
کد خبر: 81890991
T T
۰ نفر
همه دانش آموزان تا سال 1404 زیرپوشش طرح شهاب قرار می گیرند

ساری-ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی تا سال 1404 زیرپوشش طرح شهاب قرار می گیرند و روستاها و مناطق سخت گذر نوك پیكان اجرای این طرح ملی است.

شهاب طرحی ملی برای شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است كه هم اكنون فقط در مقطع ابتدایی و برای دانش آموزان پایه چهارم و پنجم اجرا می شود .
به گزارش ایرنا، سید مهدی موسوی كوهپری روز چهارشنبه در آیین معرفی رئیس جدید بنیاد نخبگان مازندران در ساری بر شناسایی دانش آموزان نخبه در مناطق روستایی تاكید كرد .
وی ادامه داد : هم اكنون استعدادهای برتر و نخبگانی در مناطق روستایی و كمتر برخودار از نظر آموزشی در كشور وجود دارند كه بنیاد نخبگان موظف به شناسایی این افراد است .
معاون بنیاد ملی نخبگان، عدالت آموزشی و پرورشی را بستر ساز رشد و شكوفایی استعدادها دانست و تاكید كرد: نباید استعدادهای برتری كه در روستاها هستند مورد غفلت قرار گیرند، زیرا بی توجهی به آنها به معنای توقف چرخه استعدادپروری در این مناطق است .
وی از شعب بنیاد نخبگان در استان های كشور خواست تا بخشی از تلاششان را بر شناسایی استعدادهای برتر علمی در روستاها متمركز كنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان همچنین از افزایش چندین برابری بودجه طرح شهاب برای سال آینده خبر داد و گفت كه استان های كشور بر اساس میزان تلاشی كه برای شناسایی استعدادهای برتر به خرج می دهند می توانند از این بودجه بهره مند شوند .
وی افزود : در برنامه ششم توسعه نیز شناسایی و جذب نخبگان به عنوان تكلیف برای دستگاههای اجرایی كشور در نظر گرفته شده است كه می بایست به صورت ویژه به آن توجه شود .
موسوی از نخبگان به عنوان موتور حركت چرخ تولید و شكوفایی كشور نام برد و گفت : سرمایه انسانی را باید با پروراندن استعدادها تقویت كرد .
در این نشست محسن جهانشاهی به عنوان رئیس جدید بنیاد نخبگان مازندران معرفی و از زحمات داوود دومیری گنجی قدردانی شد.
جهانشاهی كه مدرك دكترای تخصصی نانوتكنولوژی دارد ، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل است .
بنیاد نخبگان مازندران سال 1390 فعالیتش را آغاز كرد.
2096/1654/1042
۰ نفر