۲ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۲۲
کد خبر: 81890755
T T
۰ نفر
علی مطهری:مجلس آینده مجلس بهتری خواهد بود/تك صدایی در دور آتی وجود ندارد

تهران- ایرنا- نماینده فعلی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس آینده مجلس بهتری خواهد بود و افراد مستقل، خوشفكر و آزاده بیشتری خواهد داشت و طبیعی است كارهای بیشتری می شود و حالت تك صدایی در دور آتی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی مطهری روز چهارشنبه پس از نام نویسی برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران افزود: باید تلاش كنیم نمایندگان خوشفكر، مستقل، آزاده و غیر وابسته و كسانی كه وامدار و مدیون كسی و یا گروهی نباشند به مجلس راه یابند و مجلس نیز به وظیفه اصلی خود كه قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است به درستی رسیدگی كند.
وی ادامه داد: با خودم خیلی كلنجار رفتم و ارزیابی كردم كه آیا در این دوره شركت كنم یا نكنم؛ احساس كردم شرایط كشور هنوز به گونه ای است كه نیاز به حضور امثال بنده دارد و یك وظیفه است كه كسی در شرایط بنده امروز نامزد شود.
مطهری گفت: از نظر سیاست خارجی، شرایط منطقه ای و موقعیت كشور در جهان و از حیث سیاست داخلی هنوز به شرایط طبیعی و عادی خودمان برنگشته ایم.
وی افزود: بنابراین لازم است تلاش شود این كار انجام شود و مجلس هم اگر به صورت واقعی تشكیل شود و نماینده واقعی ملت باشد، مطابق قانونی اساسی خیلی كارها در كشور می تواند انجام دهد.
این داوطلب نمایندگی مجلس گفت: لازم است تحولاتی در مجلس از نظر آیین نامه داخلی و نوع مدیریت مجلس صورت گیرد.
وی در خصوص نظارت بر رهبری هم گفت: در نامه ای كه به لاریجانی نوشتم موضوع را بیان كردم كه در قانون اساسی به صراحت آمده كه مجلس خبرگان وظیفه نظارت بر رهبری و زیر مجموعه نهاد رهبری را دارد و نه تنها می تواند این كار را بكند بلكه وظیفه انجام این كار را دارد.
نماینده مردم تهران اضافه كرد: در قانون اساسی یكی از وظایف خبرگان این است كه بقای شرایط رهبری را در شخص رهبر تایید كند و رصد كردن آن بدون نظارت بر رفتار و عملكرد رهبری امكان پذیر نیست.
مطهری گفت: بنابراین قطعا مجلس خبرگان می تواند و باید این كار را انجام دهد و به طریق اولی بر نهادهای زیرمجموعه رهبری هم باید نظارت داشته باشد.

**اعتراض می كنم اما التماس نمی كنم
مطهری همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون احتمال رد صلاحیت و واكنش وی به این اقدام اظهار داشت:من خودم دلیلی برای این كار نمی بینم، آنچه گفته ام و عمل كرده ام همه مطابق قانون اساسی و قوانین عادی كشور بوده است.
عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: دلیلی برای این كار نمی بینم اما اگر اتفاق بیفتد، واكنش طبیعی است كه هر كسی اعتراض كند تا بررسی شود و بنده هم اعتراض خواهم كرد ولی التماس نمی كنم.
مطهری ادامه داد: اگر هم چنین اتفاقی بیفتد حجت بر من تمام خواهد شد و بالاخره پاسخی در مقابل مردمی كه خیلی اصرار دارند و مشتاق هستند، خواهم داشت.

**منعی برای قرارگرفتن در لیست ها ندارم
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره حضورش در لیست های انتخاباتی اظهار داشت: گروه های مختلف مایل هستند اسم من در لیست آنها باشد، من ابا و منعی در این زمینه ندارم كه اسم من در لیست خاصی باشد و هر كسی مایل باشد اسم مرا در لیست قرار دهد، مانع نخواهم شد.
این داوطلب نمایندگی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: معتقدم این دسته بندی ها بیش از آن كه ریشه و مبنای فكری داشته باشد، ریشه در روابط و دوستی ها دارد و اینها اصالت زیادی ندارند.
مطهری در عین حال گفت ما خودمان فهرستی تحت عنوان صدای ملت خواهیم داد؛ ضمن اینكه گروه مستقلان و معتدلان هم مایل هستند در آنجا حضور داشته باشم، باید ببینیم تحولات انتخابات چگونه خواهد بود.
سیام**2021**6084**1429