۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۲۲
کد خبر: 81885361
T T
۰ نفر

عملیات هوایی تركیه در شمال عراق

۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۲۲
کد خبر: 81885361
عملیات هوایی تركیه در شمال عراق

آنكارا – ایرنا - شبكه خبری سی.ان.ان.ترك روز شنبه به نقل از منابع نظامی تركیه خبر داد، جنگنده بمب افكن های نیروی هوایی این كشور مناطقی از شمال عراق را كه محل اختفای پ.ك.ك اعلام شده، بمباران كرده اند.

بر پایه این گزارش، این عملیات در حالی انجام شده كه تنش بین آنكارا – بغداد برای حضور نظامی تركیه در شمال عراق بالا گرفته و عراق از تركیه خواسته است به حق حاكمیت این كشور احترام بگذارد.
سی.ان.ان ترك گزارش كرده است، این عملیات در مناطق خاركوك و زاپ در شمال عراق متمركز شده است.
سی.ان.ان. ترك توضیح بیشتری نداده است.
عملیات برون مرزی تركیه در شمال عراق، علیه مواضع پ.ك.ك در چهارمین روز از شروع عملیات گسترده نیروهای ارتش تركیه با 10 هزار نیرو در مناطق شرق و جنوب شرق این كشور به ویژه در محدوده استان های دیاربكر و شمدینلی صورت گرفته است.
ستاد فرماندهی ارتش تركیه در این زمینه اطلاعیه رسمی صادر نكرده ولی امروز صبح این ستاد اعلام كرد تاكنون نزدیك به 70 تن از عناصر تروریستی را در این مناطق از پای درآورده اند.
عملیات در مناطقی كه مقررات منع عبور و مرور اعمال می شود، ادامه دارد. بخش مهمی از مردم مناطق یادشده نیز به خاطر شرایط درگیری و اعمال مقررات منع و عبور و مرور منطقه را ترك می كنند. مدارس در این مناطق نیز تعطیل است و گفته می شود 3 هزار تن از آنها به سایر شهرهای تركیه رفته اند.
چهارشنبه گذشته نیز جنگنده بمب افكن های نیروی هوایی این كشور مناطقی از شمال عراق را بمباران كرده بودند.
خاورم/2011**1144

سرخط اخبار جهان