۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۰۰
کد خبر: 81885215
T T
۰ نفر
آيت الله نوري همداني: تبيين حقايق مهدويت از وظايف اصلي و مهم حوزه هاي علميه است

قم - ايرنا - آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد، تبيين حقايق مهدويت را از وظايف اصلي و مهم حوزه هاي علميه برشمرد.

به گزارش ايرنا، وي روز شنبه در ديدار مدير مركز تخصصي مهدويت و اعضاي ستاد هماهنگي برنامه هاي ايام آغاز دوره امامت امام زمان(عج) با تاكيد بر ضرورت آشنايي مردم با وظايفشان در دوره آخرالزمان و عصر غيبت، اظهار داشت: بدون شك اين موضوع مهم در سرنوشت آنها تاثير فراواني دارد.
وي با اشاره به نقش حساس و مهم حوزه هاي علميه در اين زمينه، تصريح كرد: اكنون رشته اي كه بتواند پاسخگوي نيازهاي مردم در دوران غيبت امام عصر باشد، در حوزه وجود ندارد.
اين مرجع تقليد با تاكيد بر ضرورت ايجاد يك رشته تخصصي با عنوان مهدويت در حوزه علميه قم، گفت: حوزه بايد با ايجاد اين رشته تخصصي، ضمن انجام تحقيق ها و پژوهش هاي لازم پاسخگوي شبهات نيز باشد.
آيت الله نوري همداني خاطرنشان كرد: اين حقيقت ها بايد از سوي افراد متخصص و متبحر بيان شود و در اين راستا صدا و سيما و رسانه ها نيز بايد در انتقال واقعيت هاي مهدويت با حوزه هاي علميه هماهنگ باشند.
وي با اشاره به اينكه در ميان جريان هاي مربوط به شيعه تنها واقعه عاشورا و قيام امام حسين(ع) در بين مردم جا افتاده است، افزود: درمورد وقايع ديگر مانند غدير خم و نهم ربيع الاول (آغاز امامت امام زمان) به خاطر كارهاي كمي كه در اين زمينه ها انجام شده، مردم آشنايي كامل با اين رويدادهاي تاريخي ندارند، لذا در اين ايام بر خلاف روز عاشورا حضور كمرنگ تري را در خيابان ها و مجلس هاي مربوط به اين روزها دارند.
وي با تاكيد بر اينكه روز عيد غدير خيابان ها بايد مانند روز عاشورا شود و مردم در جشن ها و مراسم اين عيد بزرگ حضور باشكوه داشته باشند و با اشاره به اهميت آشنايي بيش از پيش مردم با روز نهم ربيع الاول گفت: دشمن همواره از اين روز نهم ربيع الاول براي اختلاف افكني ميان شيعه و سني استفاده كرده، تا جايي كه در دوران پيش از پيروزي انقلاب اسلامي در چنين روزي در همين شهر قم، آيين هاي مبتذل و عجيب و غريب با هدف ايجاد اختلاف ميان شيعه و سني انجام مي گرفت.
آيت الله نوري همداني تصريح كرد: بايد با تبيين اين واقعيت كه روز نهم ربيع الاول مصادف با آغاز امامت امام زمان(عج) است، هر گونه توطئه دشمن براي ايجاد اختلاف را خنثي كنيم.
رئيس مركز تخصصي مهدويت و دبير ستاد هماهنگي برنامه هاي نهم ربيع الاول نيز در اين ديدار با بيان اينكه به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) از سوي مراكز و نهادهاي مختلف بويژه مركز تخصصي مهدويت، مسجد مقدس جمكران، مهديه هاي سراسر كشور و موسسه هاي گوناگون ديگر برنامه هاي متعدد تدارك ديده شده است، تصريح كرد: اعضاي ستاد بزرگداشت نهم ربيع الاول تلاش كردند تا با همفكري و هم افزايي با يكديگر برنامه هاي جامع تر و به دور از هر گونه آسيب و انحرافي را تهيه كنند.
حجت الاسلام مجتبي كلباسي با اشاره به برخي از اين برنامه ها، افزود: اجتماع بيش از يك هزار تن از طلبه ها و فضلاي حوزه علميه قم در شب نهم ربيع الاول به منظور تجديد بيعت با امام زمان از جمله اين برنامه هاست كه علاوه بر مسجد مقدس جمكران در ساير اماكن مقدس بويژه عتبات عاليات نيز برگزار خواهد شد.ك/3
7403 / 1175/