۲۸ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۰۳
کد خبر: 81885022
T T
۰ نفر
در جهان دو قطبي شده، انقلاب اسلامي جريان سومي را به وجود آورد

زنجان - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان گفت: در جهان دو قطبي شده بين دو بلوك شرق و غرب، انقلاب اسلامي جريان سومي را به وجود آورد.

آيت الله علي خاتمي روز شنبه در تجمع طلاب حوزه هاي علميه زنجان براي محكوميت كشتار شيعيان نيجريه، افزود: قبل از انقلاب اسلامي دنيا با يك سياست تحميل شده در بين دو بلوك شرق و غرب تقسيم و مديريت مي شد و هر حركت اجتماعي و سياسي زير بليت دو ابر قدرت شرق و غرب شكل مي گرفت.
وي ادامه داد: وقوع انقلاب اسلامي خط سومي را در دنيا ترسيم كرد و در زمان حاضر 37 سال است كه اين انقلاب با اقتدار ايستاده و در مسير استقلال حركت مي كند.
امام جمعه زنجان با تاكيد بر اينكه استكبار و آمريكا درصدد هستند تا با ترويج شيعه هراسي و ايران هراسي دولت هاي منطقه را از ايران بترساند، اظهار كرد: دشمنان با اين هدف در صدد فروش اسلحه به كشورهاي همسايه ايران هستند.
آيت الله خاتمي افزود: علامه زكزكي خدمات قابل توجهي را در ترويج مكتب اهل بيت(ع) و شيعيان به خصوص در كشور نيجريه انجام داده است.
وي با بيان اينكه سود جنايت هاي اتفاق افتاده در حق شيعيان نيجريه را رژيم صهيونيستي مي برد، افزود: انتظار از دولت نيجريه اين است كه هر چه زودتر علامه زكزكي را آزاد كرده و اجازه فعاليت به او در اين كشور را بدهد.
نماينده ولي فقيه در استان زنجان گفت: در زمان حاضر وجدان هاي پاك و بيدار تشنه اسلام ناب هستند و براي معرفي اسلام راستين بايد همت وافري در پيش بگيريم.
طلاب و استادان حوزه هاي علميه زنجان در محكوميت كشتار بي رحمانه صدها تن از شعيان نيجريه، امروز شنبه / 28 آذر/ در مسجد جامع اين شهر تجمع كردند.
طلاب و استادان حوزه هاي علميه امام صادق(ع) و مسجد سيد زنجان با تعطيل كردن كلاس هاي درس خود، در مسجد جامع اين شهر تجمع و انزجار خود را از اقدام ارتش نيجريه در كشتار مسلمانان اين كشور اعلام و آن را محكوم كردند.
7312/6085/1352
۰ نفر