جنايت در نيجريه و پاراچنار پاكستان نشان از توطئه گسترده دشمن عليه اسلام است

زاهدان- ايرنا- نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دشمن تمام تلاش خود را بكار گرفته تا با ارائه تصويري نادرست و نازيبا از اسلام در دنيا نسبت به اين دين پاك الهي در ميان جوامع بشري ايجاد تنفر كند كه جنايت در نيجريه و پاراچنار پاكستان نمونه اي از آن است.

به گزارش ايرنا آيت الله عباسعلي سليماني در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه در مصلاي قدس زاهدان اظهار داشت: تفكر داعشي و داعشيان با روح اهل بيت اسلام سازگار نيست در حاليكه همواره در دوران هاي مختلف حكومت ها و حكام ظالم سعي كردند با نسبت دادن خود به دين مبين اسلام و ائمه (ع) و بزرگان اسلام به رفتارهاي خود مشروعيت داده و چهره اسلام را خراب كنند اما شيعه همواره بيدار بوده و در مقابل حكومت هاي ظالم سر تعظيم فرود نياورده است.
امام جمعه زاهدان با محكوم كردن حادثه جنايتكارانه و تروريستي نيروهاي ارتش نيجريه عليه مسلمانان اين كشور اظهار داشت: اين يك فاجعه بزرگي است كه نيروهاي امنيتي دولت به جاي صيانت از جان مردم به بهانه راه بندان جمعيتي 300 نفري را ترور كنند در حاليكه كه ادعاي پاسداري از مردم را دارند.
نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان همچنين حادثه تروريستي پاراچنار در مرز پاكستان و افغانستان و شهادت 25 نفر و زخمي كردن جمعيت انبوهي از شيعيان مظلوم را نمونه ديگري از اين ظلم عليه جهان اسلام دانست و افزود: قتل انسانهاي بي گناه تنها به بهانه انتقام حمله به گروه داعش پذيرفتني نيست.
آيت الله سليماني با اعلام مرگ شماري از مردم غير نظامي به دليل ممانعت داعشي ها از ارسال دارو و هم چنين ممانعت سعودي ها از دريافت كمك به مردم يمن اين اعمال را جنايتي مرگبار دانست و گفت: همه اين جنايت ها ريشه در تفكرات وهابي، وحشي گري و صهيونيسم دارد و ثابت مي كند كه اينها به غلط شعار حقوق بشر سر مي دهند.
نماينده مقام معظم رهبري در امور اهل سنت سيستان و بلوچستان و كرمان گفت: دشمن به خوبي مي داند كه اسلام دين رافت، مهرباني و وحدت و اخوت و مانع بزرگي بر سر راه جنايتكاران و ظالمان است به همين سبب تمام تلاش خود را بكار گرفته تا با ايجاد اختلاف و درگيري ميان مسلمانان و به جان هم انداختن آنان و ارائه تصويري نادرست و نازيبا از اسلام در دنيا نسبت به اين دين برحق الهي ايجاد تنفر كند.
نماينده مردم سيستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه حكام عربستان در 30 سال گذشته با صرف هزينه هاي انبوه و راه اندازي شبكه هاي غير اخلاقي سعي در ايجاد تزلزل در جامعه مسلمان و شيعه داشته است، رژيم آل سعود را غده سرطاني جامعه اسلامي دانست و ابراز اميدواري كرد كه اين غده بدخيم از جامعه اسلامي محو شود.
امام جمعه زاهدان در بخش ديگري از خطبه هاي نماز با تسليت فرارسيدن سالروز شهادت امام حسن عسكري(ع) و تبريك به مناسبت آغاز حكومت امام زمان(عج) از مردم خواست تا در زندگي اجتماعي و فردي خود بديها را نديده گرفته و به خوبيها توجه كنند.
در آيين نماز جمعه بيانيه دانشگاهيان سيستان و بلوچستان در محكوميت ترور شيعيان كشور نيجريه قرائت شد.
7322 / 6081