۲۲ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۰
کد خبر: 81875417
T T
۰ نفر
اجراي طرح هاي اجتماعي ملي در اولويت برنامه هاي جهاد دانشگاهي است

كرج-ايرنا-معاون پژوهشي جهاد دانشگاهي البرز گفت: اجراي طرح هاي اجتماعي ملي در زمينه آسيب‌شناسي اجتماعي، علوم‌شناختي و مطالعات محيط شهري در اولويت جهاد دانشگاهي قرار گرفته است.

مهشيد منزوي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگارايرنا افزود: تا كنون تدوين دو طرح ملي در قالب شبكه برنامه در دو گروه آسيب‌شناسي اجتماعي و علوم شناختي با عناوين پيمايش ملي خانواده و پيمايش ملّي شادكامي توسط جهاد دانشگاهي هاي البرزدر
سطح كشوري انجام گرفته است.
وي با اشاره به اينكه طرح پيمايش ملي خانواده كه توسط گروه آسيب شناسي ارايه شده است، اظهار كرد: معاونت بانوان و خانواده رياست جمهوري ، معاونت اجتماعي و فرهنگي وزارت علوم،تحقيقات و فناوري، شوراي فرهنگ عمومي ، معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم قوه قضائيه ، دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از اين طرح حمايت كرده اند.
منزوي گفت: جهاد دانشگاهي به عنوان نهادي عمومي و غيردولتي يكي از نهادهاي انقلاب اسلامي است كه با اعتقاد به اينكه تحقيقات پشتوانه و اساس توسعه و رشد فناوري ملي است تاسيس شده است.
وي افزود: گسترش تحقيقات و شكوفايي استعدادها در سطح جامعه در سرلوحه برنامه‌هاي معاونت پژوهشي جهاد دانشگاهي است و براي تحقق اين امر طي سال‌هاي طولاني كوشش‌هاي مستمري را معمول داشته است .
وي به برخي اقدامات اين معاونت اشاره و تصريح كرد: در معاونت پژوهشي جهاد دانشگاهي البرز نيز به پيروي از اين مهم و با توجه به زيربناي پژوهش‌هاي علوم اجتماعي و حسب سياست‌هاي جديد گروه علوم انساني جهاد دانشگاهي كشور مبني بر انجام طرح‌هاي كاربردي بزرگ در كشور، اهداف مشخصي تعريف شده است .
منزوي گفت: طرح پيمايش ملي 'وضعيت شادكامي در ايران؛ مولفه‌ها، عوامل و روش‌هاي موثر در ارتقاء شادكامي' نيز طرح ديگري است كه اعضاي هيات علمي گروه علوم شناختي جهاد دانشگاهي البرز آن را تدوين كرده‌است. ك/3
7411/ 6155