۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۴
کد خبر: 81870943
T T
۰ نفر

اخاذی با هك شبكه اجتماعی در همدان

۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۲۴
کد خبر: 81870943
اخاذی با هك شبكه اجتماعی در همدان

همدان - ایرنا - رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی همدان گفت: فردی كه در یكی از شبكه های اجتماعی تلفن همراه اقدام به تهدید و اخاذی از شهروند همدانی كرده بود دستگیر شد.

سرهنگ اكبر امینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: شهروندی با مراجعه به پلیس فتا مدعی بود كه از سوی یك هكر مورد تهدید و اخاذی قرار گرفته كه با عزم جدی پلیس در اعاده حیثیت از شهروندان در مسائل اخلاقی موضوع در دستور كار پلیس فتا قرار گرفت.
وی اضافه كرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد فردی با هویت نامعلوم با هك كردن شبكه اجتماعی شاكیه به تمامی تصاویر و اطلاعات شخصی وی دسترسی پیدا كرده و این تصاویر را دستاویز اخاذیهای خود قرار داده است.
وی گفت: با انجام اقدامات فنی و با بكارگیری شگردهای پلیسی، فردی كه با دانش بالای فنی و رایانه ای خود از طریق سرورها و شماره تلفنهای خارج از كشور این عمل مجرمانه را انجام داده بود شناسایی و در یك عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
رئیس پلیس فتا همدان تاكید كرد: متهم پس از رویارویی با مستندات رایانه ای به بزه انتسابی اقرار و در باز جوییهای فنی بعمل آمده از این عمل خود ابراز ندامت و پشیمانی كرد و با صدور قرار روانه زندان شد.
سرهنگ امینی توصیه كرد: شهروندان به پیامهایی كه از طرف سرور شبكه های اجتماعی ارسال می شود دقت بیشتری داشته و به پیامی كه از سوی سرور مبنی بر ارسال كد دریافتی از طریق پیامك جهت غیرفعال شدن شبكه اجتماعی است اعتماد نكنند.
7526/6993