۱۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۲۸
کد خبر: 81870642
T T
۰ نفر
رانندگي در هواي باراني شهر تهران- سرهنگ مراد مرادي

تهران- ايرنا- رانندگي در شرايط باراني‌ ويژگي هاي خاص خود را دارد چرا كه در اين شرايط به دليل كاهش اصطكاك سطح اتكاي لاستيك خودروها با زمين،‌ سرعت جريان ترافيك به حداقل مي رسد.

از طرف ديگر به علت شرايط باراني بسياري از شهروندان به استفاده از خودروهاي شخصي تمايل بيشتري پيدا مي كنند كه اين امر موجب افزايش حجم ترافيك مي شود؛‌ علاوه بر اين در شرايط باراني تصادفات متعددي به وقوع مي پيوندد كه جريان ترافيك را غير عادي مي نمايد.
اين در حالي است كه سطح راه ها دچار آب گرفتگي شده كه به نوبه خود بر جريان روان ترافيك تأثير مي گذارد؛ كاهش محدوده ديد، از ديگر مشكلاتي است كه رانندگان را تهديد كرده و لزوم احتياط و دقت بيشتر آنان را ايجاب مي كند.
بنابراين توصيه مي شود كه شهروندان محترم، در اين مواقع از سفرهاي غير ضروري اجتناب نموده و حتي الامكان از وسايل حمل و نقل عمومي استفاده نمايند، حتماً‌ با سرعت مطمئنه رانندگي نموده و فاصله طولي و عرضي مناسب با خودروهاي جلو و مجاور خود را بيش از پيش حفظ نمايند.
هنگام شروع بارندگي سطح آسفالت بسيار لغزنده است بنابراين از ترمز زدنهاي ناگهاني در اين شرايط جداً پرهيز نمايند؛ از سلامت برف پاك كن ها و از پر بودن مخزن آب شيشه شورها اطمينان داشته باشند.
از تغيير مسيرهاي ناگهاني به علت وجود آب گرفتگي ها جداً اجتناب كنند، از توقفهاي بي مورد كه منجر به سد معبر و تغيير مسير رانندگاني شود، خودداري كنند.
رانندگان بايد بيش از پيش به عابران پياده توجه نموده و طوري رانندگي نمايند كه ضمن رعايت حق تقدم عبور، از پاشيده شدن آب و گل و لاي بر روي آنها جلوگيري نمايند؛ به دليل كاهش محدوده ديد، با روشن نمودن چراغهاي كوچك، احتمال وقوع حادثه را به حداقل برسانند.
معاون آموزش و فرهنگ ترافيك پليس راهور تهران بزرگ
تهرام/281// 1625
۰ نفر