۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۵۴
کد خبر: 81869325
T T
۰ نفر
دانشجویان نقش مهمی در آگاهی بخشی مردم در انتخابات دارند

سنندج- ایرنا- فرماندار قروه گفت: دانشجویان با بیان معیارهای صحیح نقش مهمی در آگاهی بخشی مردم برای حضور در انتخابات دارند و مردم نیز بر اساس چراغی كه دانشجویان روشن می نمایند به آن سمت حركت می كنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا شعبان سپهر روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه افزود: نسل دانشجوی جدید باید نسبت به سرنوشت خود و جامعه حساس باشند و موتور محرك انتخابات شوند و همانند گذشتگان خود نقش و رسالت خود را در تمام صحنه ها ایفا كنند.
به گفته وی دانشجویان باید با عشق، علاقه و آرمان گرایی با معرفی معیارهای مهم و صحیح بدون اشاره به مصداق ها به دنبال آگاهی بخشی به مردم باشند و در راستای تحقق رسالت خود باید براساس رعایت قوانین و مقررات و با آگاهی بخشی پس از اجرای انتخابات، عصاره فضائل ملت بالا ببرند.
سپهر تاكید كرد: نباید اجازه بدهید كه روابط ناسالم و پول های كثیف در سرنوشت مردم دخیل باشد و دانشگاه به عنوان كانون علم و فرزانگی شرایط و معیار صحیح را برای مردم معرفی كنید تا مردم تصمیم صحیحی داشته باشند و با انتخابات پرشكوه و سالم به خودمان ببالیم.
وی با بیان اینكه برای مجریان دولتی هیچ فرقی نمی كند كه چه كسی انتخاب شود افزود: ملاك برتری كاندیدها رای مردم است و ما وظیفه داریم امانت دار خوبی برای مردم فهیم و ایثارگر باشیم تا یك فضای سالم و رقابتی برای انتخابات برگزار كنیم.
فرماندار قروه با اشاره به اینكه 16 آذر یك روز نمادین است حضور كارگزاران و مجریان دولتی در چنین جایگاهی را بیانگر ادای احترام به ساحت دانشگاه دانست و افزود: نسل جوان در هر جامعه ایی موتور محركه آن جامعه است.
وی با اشاره به تاریخچه نامگذاری روز دانشجو و تاریخ كودتای ننگین 28 مرداد 1332 افزود: دانشجویان در آن زمان در مخالفت با آن كودتای ننگین و حامی اصلی آن كودتا و زیرپاگذاشتن منافع ملت اسلامی مخالفت خود را ابراز كردند و جنبش دانشجویی كشور سه شهید تقدیم انقلاب اسلامی كردند.
سپهر به اهمیت روز دانشجو در مدت 62 سال اخیر اشاره كرد و افزود: در هر جامعه ایی اگر اراده و عزم نسل جوان با دانش و اندیشه فرزانگان گره خورده باشد آن جامعه پیچ ها و گذرهای تاریخی را به خوبی پشت سر می گذراند.
فرماندار قروه افزود: جنبش دانشجویی در دوران قبل و پس از انقلاب اسلامی تا پس از دوران دفاع مقدس نقاط عطف بسیار مهمی در حركت رو به جلو انقلاب اسلامی داشت.
وی از دانشجویان به عنوان امیدهای آینده جامعه خواست به آسیب شناسی جریانات و جنبش های دانشجویی بپردازند و با نقدی منصفانه به خودشان بنگرند.
فرماندار قروه اوج آرمان خواهی نسل جوان و استكبار ستیزی ملت مسلمان ایران را در پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: تا زمانی كه دانشگاه ها، مراكز علمی و آموزشی به پیكره انقلاب نپیوسته بودند نتایج درخشانی نداشتند.
وی تاكید كرد: از زمانی كه دانشگاهیان، دانشجویان، آموزش و پرورش و فرهنگیان به صف اول انقلاب پیوستند انقلاب اسلامی سرعت زیادی به خودش گرفت و منجر به نتیجه شد.
وی در ادامه به سرآمدی جنبش دانشجویان ایران در جهان اشاره كرد و افزود: حركت دانشجویانی كه در 13 آبان 1358 لانه جاسوسی آمریكا را تصرف كردند و به تعبیر حضرت امام(ره) به مثابه انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نام برد بیانگر این اهمیت است كه پس از مبارزه با استبداد هدف و آرمان اصلی مبارزه با نظام سلطه جهانی است.
فرماندار قروه با اشاره به پروژه نفوذ دشمنان در انقلاب اسلامی تصریح كرد: نظام سیاسی آمریكا از سر خیر خواهی و دلسوزی در امور داخلی سایر كشورهای جهان دخالت نمی كند ، آمریكا با به آشوب كشیدن منطقه خاورمیانه و ایجاد جنگ های مذهبی در كشورهای اسلامی به دنبال دستیابی به منافع خود بوده است.
وی گفت: امروز نسل دانشجویی باید با تفكر، پیشتاز جامعه باشد و جلوتر از جامعه حركت كند و اهداف دشمن را تشخیص دهد و زمان را بشناسد و شرایط زمان را درك كند و دانشجوی حقیقی باید نماد آگاهی باشد.
قروه در 90 كیلومتری شرق سنندج واقع شده است.
7345