۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۱۵:۱۶
کد خبر: 81869151
T T
۰ نفر
وخامت اوضاع مناطق سیل زده انگلیس  و ورود ارتش برای كمك به سیل‌زدگان

لندن - ایرنا - دولت انگلیس به دلیل وخامت اوضاع مناطق سیل زده در بخش‌های وسیعی از شمال غربی این كشور، ضمن برگزاری نشست اضطراری كابینه موسوم به كبری، وادار به گسیل نیروهای نظامی بیشتری برای كمك به سیل‌زدگان شده است.

به گزارش ایرنا، منطقه كامبریا واقع در حدود 500 كیلومتری شمال لندن، به دلیل بارش 341 میلی‌متری به دنبال وقوع توفان دزموند و طغیان رودخانه‌های نزدیك آن، بیش از سایر نقاط سیل‌زده دستخوش آسیب و خرابی شده است.
سازمان هواشناسی انگلیس ظرف 48 ساعت گذشته بیش از 40 هشدار سیل صادر كرده و برای مناطق شمال غرب این كشور از جمله كامبریا اعلام وضعیت قرمز كرده است.
اعلام وضعیت قرمز در انگلیس به معنای احتمال بروز 'آشفتگی و اختلالات جدی در خدمات شهری و رفت‌وآمد ' و در پیش گرفتن اقدامات احتیاطی از سوی مردم و قرار داشتن آنها در وضعیت فوق‌العاده است.
براساس گزارش‌های منتشر شده حداقل 2 هزار و 100 خانه بر اثر سیل آسیب‌دیده‌اند و هم ‌اینك بیش از 40 هزار خانه هم بدون برق بسر می‌برند.
در حال حاضر مدارس و بیمارستان‌ها در بخش‌هایی از مناطق شمالی انگلیس بسته‌شده‌اند و نیروهای امدادی در تلاش هستند كه آسیب‌های وارد شده را به منطقه تحت كنترل درآورند.
تخلیه مردم از مناطق سیل‌زده از جمله كامبریا با كمك نیروهای نظامی، از جمله تدابیری بوده كه برای جلوگیری از گسترش تلفات انسانی در این مناطق در پیش‌گرفته شده است.
گزارش‌های منتشرشده حاكی از آن است كه تاكنون یك مرد 90 ساله براثر جاری شدن سیل جان خود را ازدست‌داده است.
به گزارش منابع خبری، توفان شدید دزموند، تاكنون ضمن ایجاد رانش زمین و آب‌گرفتگی گسترده، سبب تخریب و بسته شدن برخی از جاده‌ها، و خطوط راه‌آهن در مناطق سیل‌زده شده است.
دیوید كامرون نخست‌وزیر انگلیس صبح روز دوشنبه به دنبال برگزاری نشست اضطراری كابینه موسوم به كبرا، گفت كه قرار است از مناطق سیل‌زده دیدن كند.
كامرون كه ریاست نشست كبرا را بر عهده داشت، در پیامی در صفحه توئیترش گفته است كه هرگونه اقدامی برای كمك به مناطق آسیب‌دیده از توفان دزموند صورت خواهد گرفت.
به گفته منابع انگلیسی، وقوع سیل در منطقه كامبریا در حالی صورت می‌گیرد كه در سال 2010 میلادی میلیون‌ها پوند بابت طرح‌های مقابله با سیل در این منطقه هزینه شده بود.
هر چند گفته می شود كه كاهش هزینه های حوادث غیرمترقبه از سوی دولت كامرون سبب شده كه شمار زیادی از طرح های مقابله با سیل در مناطق شمال غربی انگلیس به اجرا در نیاید كه همین امر سبب پیدایش وضعیت اسف بار كنونی در كامبریا شده است.
در زمستان سال 1392 نیز وقوع سیل در انگلستان علاوه بر بروز خسارت سنگین مالی، تلفات جانی نیز بر جای گذاشت.
اروپام**4**1552