۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۳۷
کد خبر: 81867803
T T
۰ نفر
هشدار مدير كل هواشناسي خراسان رضوي نسبت به جاري شدن سيل

مشهد- ايرنا- مدير كل هواشناسي خراسان رضوي از افزايش بارندگي هاي رگباري و احتمال جاري شدن سيل در اين استان خبر داد.

مجيد حبيبي نوخندان روز يكشنبه در جمع خبرنگاران گفت: براساس پيش بيني هاي انجام گرفته بارش ها در اين استان و ساير نقاط كشور روند رو به رشد خواهد داشت.
وي افزود: در اثر پديده النينو كه منجر به بارش هاي فراوان در مناطق جنوبي و مركزي ايران شده است بارش هاي رگباري در خراسان رضوي نيز افزايش خواهد يافت.
وي اظهار كرد: با توجه به تغيير اقليم در ايران خطر جاري شدن سيل شهرها را تهديد مي كند و با عنايت به اينكه در محورهاي ارتباطي و خيابانهاي شهر مشهد مسيري براي خروج يا جمع آوري اين بارش ها وجود ندارد مديران شهري و مسئولين ذيربط بايد تمهيدات لازم در اين زمينه فراهم كنند.
نوخندان همچنين از بارش نخستين برف پاييزي در مشهد و بيشتر شهرهاي استان طي چند روز آينده خبر داد.
وي گفت: توليد گازهاي گلخانه اي موجب آلودگي هوا، تغيير اقليم و بروز پديده هايي مانند خشكسالي هاي گسترده و وسيع، توفان هاي حاره اي و بارش هاي رگباري شده است.
وي افزود: مركز ملي اقليم شناسي در مشهد در سال 1384 گزارشي مبني بر تغييرات ملي آب و هوا تهيه و در سال 1387 اين گزارش را منتشر كرد كه مبناي تصميم گيري هاي مسئولان در سطح كلان كشور قرار گرفت.
مدير كل هواشناسي خراسان رضوي با بيان اينكه تغييرات آب و هوا در هيچ يك از اسناد بالادستي كشور در نظر گرفته نشده است اظهار كرد: در تدوين برنامه ششم توسعه ملاك بايد در نظر گرفتن مطالعات و نتايج تحقيقات تغييرات آب و هوا در كشور باشد.
7489 / 6053