۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۷:۲۴
کد خبر: 81867641
T T
۰ نفر
استاندارخوزستان:اربعين امسال نمونه اي از همدلي و هماهنگي مردم ومسئولان بود

اهواز- ايرنا- استاندار خوزستان با قدرداني از مردم و مسئولان بيان كرد: اربعين امسال نمونه اي از همدلي و هماهنگي مردم و مجريان دستگاههاي اجرايي بود و تجربه اي بسيار موفق و افتخارآميز پيش روي همه ما گذاشت.

به گزارش ايرنا، عبدالحسن مقتدايي روز يكشنبه در ستاد اربعين خوزستان در سرسراي اداري استانداري با تبيين روند كار اين ستاد در ابتداي امسال و پاي كار آمدن مخلصانه همه نيروها براي فراهم كردن امكانات و زيرساخت ها به منظور برپايي همايش عظيم و جهاني اربعين اظهار كرد: مسئولان و دستگاههاي اجرايي در استان زيرساخت ها را فراهم كردند و مردم وارد ميدان شدند و حماسه اي شكل گرفت كه در تاريخ ماندگار شد.
وي با بيان اينكه اين همايش عظيم ديني كه به اعتراف همه بزرگترين اجتماع انساني است به گونه اي روشن و بديع عظمت و قدرت اسلام را نشان داد افزود: اگر مردم با آن شور و شوق مثال زدني كه هيچ زبان و قلمي قادر به بيان آن نيست ورود نمي كردند به طور قطع اين حماسه عظيم شكل نمي گرفت.
استاندار خوزستان افزود: اين تعامل و همدلي كه شكل گرفت به هيچ وجه دستوري و ابلاغي نبود بلكه عاطفي و از سر اخلاص و بركت خون سيد الشهدا(ع) بود.
مقتدايي جلوه عظيم اربعين امسال را تبلور پيروزي خون بر شمشير و معناي فرمايش دقيق امام راحل كه محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته است توصيف كرد و افزود: خدمت رساني به زائران و امنيتي كه در دو سوي مرزها شكل گرفت به گونه اي بي نظير بود و اين لطف الهي بود كه همه ما آن را ديديم و با تمام وجود حس كرديم.
نماينده عالي دولت در استان خوزستان در ادامه با بيان اينكه همه زائران در مرزهاي چذابه و شلمچه از روند خدمت رساني رضايت كامل داشتند وحتي يك مورد از نارضايتي و ناراحتي مشاهده نشد افزود: البته اين رضايت نبايد سبب شود تا برخي نواقص را نبينيم و در صدد رفع آن در سال هاي آينده برنيائيم.
استاندار خوزستان با تقدير از نيروهاي بسيج ، سپاه ، ارتش ، نيروي انتظامي ، مرزباني و سربازان گمنام امام زمان(عج) كه در برقراري نظم و امنيت تلاش فراوان كردند افزود: پرونده اربعين امسال با كوله باري از تجارب ارزشمند و افتخارآميز بسته شد و به لطف الهي با توان و تجربه بيشتر به استقبال اربعين آينده خواهيم رفت.
مقتدايي با بيان اينكه توانايي پذيرش و خدمت رساني به دو ميليون زائر در پايانه هاي مرزي چذابه و شلمچه وجود داشت افزود: امكانات و زيرساخت ها در اين دو گذرگاه مرزي بخوبي مديريت شد و توانستيم كارنامه موفقي را پيش روي آيندگان قرار دهيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود افزود: اربعين امسال قدرت ديپلماسي نظام جمهوري اسلامي ايران را تقويت كرد و خداوند نيز كمك نمود كه از اين امتحان سربلند بيرون آييم.
معاون امنيتي انتظامي استاندار خوزستان نيز در اين نشست گفت: اربعين با اين عظمت و شكوه فرهنگ جديدي را خلق كرد و پيش روي امت اسلامي قرار داد.
قدرت الله دهقان ، خدمت رساني همه جانبه به زائران اربعين حسيني در دو كشور ايران و عراق را در حد اعلا توصيف كرد و افزود: اين همدلي ، صفا ، خلوص و عشق و شور را در هيچ جاي دنيا نمي توان مشاهده كرد.
وي گفت: در اربعين امسال حدود 700هزار زائر از دو مرز شلمچه و چذابه به نجف اشرف و كربلاي معلا عزيمت كردند و سال آينده نيز به طور قطع شمار زائران از اين ميزان فراتر خواهد رفت.
دهقان گفت: سال آينده با برنامه ريزي دقيق تر ميزبان شمار بيشتري از زائران اربعين حسيني خواهيم بود و از هم اكنون نيز بايد خود را براي خدمت رساني شايسته تر آماده كنيم.
معاون امنيتي انتظامي خواستار تحول اساسي در ساختار سازمان حج و زيارت و ايجاد معاونت اربعين در اين سازمان با هدف شتاب بخشي به برخي امور از جمله مساله صدور رواديد شد و افزود: صدور رواديد نبايد به روزهاي آخر عزيمت كاروان ها به عتبات عاليات موكول شود و بايد همه چيز از قبل نظامند و با نظم خاص صورت گيرد.
حجت الاسلام سيدمحمود موسوي مسئول كميته جذب مشاركت هاي مردمي ستاد اربعين با ارايه گزارشي در باره پشتيباني از مواكب و تامين نيازهاي زائران اربعين امسال در دو مرز چذابه و شلمچه اظهار كرد: امسال جذب مشاركت هاي مردمي به صورت متمركز و سازمان يافته انجام شد و خيرين نيز پاي كار آمدند.
وي گفت: حدود 15ميليارد ريال ازهدايا و نذور مردم براي حمايت و پشتيباني از زائران اربعين حسيني جمع آوري شد و بخشي از نان و خرماي اهدايي مردم به مهران نيز ارسال شد.
موسوي افزود: آب ، آرد و گاز مايع سه نياز اساسي موكب داران در مرزهاي چذابه و شلمچه در كوتاه ترين زمان ممكن تامين شد و هيچ خللي در خدمات رساني شايسه به زائران پيش نيامد.
فرماندار دشت آزادگان نيز استقبال و خدمت رساني به زائران اربعين حسيني در مرز چذابه را عالي ارزيابي كرد و افزود: استقبال و خدمت رساني به زائران از 'عين دو' اهواز تا چذابه به طول 110كيلومتر توسط مواكب مردمي انجام و در بخش جابجايي زائران ، توزيع غذا و امور مربوط به خروجي قانوني زائران نيز كارها به صورت روان ساماندهي شد.
جاسم مجيدي پور افزود: اگر مردم به صورت خودجوش وارد ميدان نمي شدند اين موفقيت حاصل نمي شد.
وي پيش بيني كرد تا فردا(دوشنبه) بازگشت زائران از مرز چذابه پايان يابد.
در اين نشست مقرر شد آيين تجليل از همه موكب داران و مديران و دستگاههاي دولتي كه در اربعين حسيني نقش آفريني كردند به صورت جداگانه برگزار شود.
6065 /1596
۰ نفر