۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۴۵
کد خبر: 81867359
T T
۰ نفر
وقوع كولاك شديد مانع از انتقال زن باردار روستايي به بيمارستان زنجان نشد

زنجان - ايرنا - معاون امداد و نجات جمعيت هلال احمر استان زنجان گفت: بارش برف، وزش باد و وقوع كولاك شديد مانع از انتقال زن باردار روستايي از سوي نيروهاي اين جمعيت به بيمارستان آيت الله موسوي زنجان نشد.

عفور آقاجانلو روز يكشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: دو نفر از نيروهاي عملياتي اين جمعيت پس از اطلاع از موضوع به رغم نامساعد بودن شرايط جوي ساعت 9:52 صبح امروز به منظور انتقال اين زن باردار به روستاي اندآباد در محور ارتباطي نيك پي - ماهنشان عزيمت و پس از اقدامات اوليه درماني نامبرده را با يك دستگاه آمبولانس كمك دار پس از حدود يك ساعت و 20 دقيقه به بيمارستان زنجان رساندند.
وي اظهار كرد: چون وضعيت بحراني بود و از سويي نيز پايگاه جمعيت هلال احمر نزديك به اين محل از وجود آمبولانس كمك دار بهره مند بود بنابراين اين نيروها با توجه به موضوع پيش آمده بلافاصله راهي روستاي اند آباد كه در منطقه كوهستاني و برفگير قرار دارد و داراي گردنه سخت گذر است، شدند كه خوشبختانه با موفقيت ماموريت خود را به پايان رساندند.
آقاجانلو با بيان اينكه طبق گزارش هاي واصله حال عمومي اين زن باردار هنگام تحويل به بيمارستان خوب و مساعد بود افزود: اين روستا در 55 كيلومتري مسير ارتباطي زنجان - ماهنشان قرار دارد و برف، تندباد و كولاك حريف نيروهاي اعزامي به اين روستا نشد كه اين درخور تحسين است.
مسئول روابط عمومي مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي زنجان نيز گفت: با توجه به نزديكي پايگاه جمعيت هلال احمر زنجان و وجود آمبولانس كمك دار تصميم براين شد كه اين ماموريت توسط اين جمعيت صورت گيرد.
جواد مرادي افزود: اگر انتقال زن باردار صلاح نبود و نياز بود زايمان در محل انجام شود عوامل اورژانس مستقر در زنجان و ماهنشان آماده براي اعزام به منظور اقدامات پزشكي بودند.
597/6085