۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۴۰
کد خبر: 81866197
T T
۰ نفر
استاد دانشگاه اصفهان: مجلس آينده نقش مهمي در معادلات اقتصادي دارد

اصفهان - ايرنا - استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: اقتصاد كشور به قوانيني جامع نياز دارد و مجلس آينده با تدوين اين قوانين، نقش مهمي در معادلات اقتصادي كشور خواهد داشت.

به گزارش روز شنبه ايرنا از اتاق بازرگاني اصفهان، محسن رناني در جلسه فوق العاده كميسيون سياستگذاري و پايش اين اتاق اظهار كرد: چنانچه انتخابات مجلس دهم با حضور پرشور گروه هاي اجتماعي،سياسي و اقتصادي برگزار شود، فعالان اقتصادي، افق روشني را براي اقتصاد كشور پيش بيني مي كنند.
وي تصريح كرد: فضاي عمومي كشور نياز به عزم حاكميت براي پرشور ساختن انتخابات مجلس دارد تا شور و هيجان جامعه به اميد آينده متصل شود.
رناني، مشاركت همه گروه هاي اجتماعي در انتخابات مجلس دهم را خواستار شد و گفت: بخش خصوصي اقتصاد بايد در مجلس حضور فعال داشته باشد تا بتواند نظرات و ديدگاه هاي خود را در صحن مجلس مطرح كند .
وي فعال شدن بخش خصوصي در ارائه ديدگاه هاي كارشناسي خود را به حاكميت خواستار شد و گفت: ارائه بسته پيشنهادي و انتقاد كارشناسي از سياست هاي اقتصادي دولت به پويايي اقتصاد كشور كمك مي كند.
رييس اتاق بازرگاني اصفهان نيز در اين نشست گفت: مجلس شوراي اسلامي به عنوان خانه ملت همواره جايگاه ويژه اي در اداره كشور در ابعاد قانونگذاري و نظارت دارد.
سيدعبدالوهاب سهل آبادي با اشاره به مشكلات متعدد و پيچيده توليدكنندگان و صادركنندگان كشور گفت: مجلس دهم بايد توجه ويژه اي به اقتصاد ملي داشته باشد و حمايت از توليد را در دستور كار اصلي خود قرار دهد.
رئيس اتاق بازرگاني اصفهان اضافه كرد: نمايندگاني بايد به مجلس دهم راه يابند كه وضعيت اقتصاد خرد و كلان جامعه را درك كنند و با اتكا به توانمندي علمي خود و بهره گيري از نظر كارشناسان اقتصادي، اقدامات موثري را براي تدوين يا اصلاح قوانين مرتبط با اقتصاد و توليد انجام دهند.
رئيس كميسيون سياستگذاري و پايش اتاق بازرگاني اصفهان نيز در اين نشست انتخابات را يك رويداد اجتماعي دانست و گفت: نبايد به انتخابات، تنها نگاه صرف سياسي داشت.
مصطفي رناسي از فعالان اقتصادي خواست تا در انتخابات مجلس دهم حضور فعال داشته باشند.
وي افزود: به جاي اينكه پشت در كميسيون هاي مجلس منتظر ورود به جلسات كارشناسي و ارائه نظر و راهكار باشيم بايد با انتخاب نمايندگان شايسته و خبره در امور اقتصادي، در صحن علني مجلس از حقوق توليدكنندگان و كارآفرينان دفاع كنيم .
رناسي خاطرنشان كرد: كارآفرينان همواره بخش تاثيرگذار اقتصاد كشور محسوب مي شوند و بايد مجلس آينده نسبت به مسائل و مشكلات اين بخش دغدغه داشته باشد.
انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي هفتم اسفند سالجاري برگزار مي‌شود.6027/2093