۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۰۶
کد خبر: 81865954
T T
۰ نفر
ظرفيت صندلي دانشكده هاي كشاورزي اردبيل تكميل نشده است

اردبيل - ايرنا - رييس دانشگاه محقق اردبيلي از تكميل نشدن ظرفيت صندلي دانشكده هاي كشاورزي اين استان خبر داد.

دكتر گودرز صادقي روز شنبه در جلسه شوراي آموزش عالي شهرستان مشگين شهر با اشاره به وجود دانشكده هاي كشاورزي در شهرستان هاي مشگين شهر و پارس آباد و صدور مجوز براي ايجاد دانشكده كشاورزي در شهرستان كوثر گفت: تلاش مي شود بهمن ماه امسال با هدف جذب دانشجو در ساير رشته ها دانشكده هاي كشاورزي مشگين شهر و پارس آباد به مركز آموزش عالي تبديل شوند.
او به تحصيل حدود 70 هزار دانشجو در دانشگاههاي مختلف دولتي و غيرانتفاعي استان اشاره كرد و افزود: از اين تعداد 11هزار دانشجو در دانشگاه محقق و شعبه هاي آن در شهرهاي مختلف مشغول تحصيل هستند.
وي با بيان اينكه هم اكنون ظرفيت خوابگاههاي دانشجويي اين دانشگاه دو هزار نفر است از ايجاد خوابگاههاي خودگردان دانشجويي با پرداخت نيمي از هزينه آن توسط دانشگاه محقق اردبيلي خبر داد.
به گزارش ايرنا ، رييس دانشگاه پيام نور استان اردبيل هم گفت: در سال تحصيلي جاري تعداد دانشجويان اين دانشگاه از 21 هزار نفر به 17هزار نفر كاهش يافته است.
دكتر محرم زاده افزود: در صورت ادامه روند فعلي ادغام چند مركز و واحد دانشگاهي در مناطق مختلف استان دور از انتظار نيست.
وي به صدور مجوز براي ايجاد سه مركز پژوهشي در سه مركز دانشگاهي استان و ايجاد رشته كارشناسي ارشد رياضيات در دانشگاه پيام نور مشگين شهر اشاره و اظهار كرد: بر اساس تفاهم نامه امضا شده از اين پس تمام دوره هاي ضمن خدمت ادارات و نهادهاي دولتي زير نظر دانشگاه پيام نور استان برگزار خواهد شد.
ابراهيم امامي فرماندار مشگين شهر نيز در اين جلسه با اشاره به تحصيل بيش از سه هزار و 700 دانشجو در دانشگاههاي اين شهرستان بر لزوم تشكيل مكرر جلسات اين شورا براي بررسي مسائل و مشكلات اين بخش تاكيد كرد.
او با تاكيد بر لزوم ايجاد رشته هاي مختلف بر اساس آمايش سرزميني و نياز بازار كار خواستار توجه به تربيت دانشجويان شاداب و در عين اول پرسشگر شد.
امامي با اظهار نگراني از كاهش آمار دانشجويان در برخي از رشته هاي دانشگاهي نسبت به رفع مشكلات معيشتي و تامين خوابگاههاي دانشجويي تاكيد كرد.
او ايجاد فضاي شاداب در محيط هاي دانشگاهي ، تقويت كرسي هاي آزاد انديشي براي تربيت نسلي پرسشگر و پويا را بسيار موثر دانست.
وي از برگزاري همايش توسعه مشگين شهر با همكاري دانشگاه محقق اردبيلي و دانشگاه پيام نور استان خبر داد و خواستار حل و فصل مشكل ديرينه ساختمان دانشكده كشاورزي مشگين شهر شد.
7117/6018