۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۶:۰۴
کد خبر: 81865948
T T
۰ نفر
بيش از 200 هزار زائر كربلا در كرمانشاه اطعام شدند

كرمانشاه - ايرنا - مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري كرمانشاه از اطعام و اسكان 212 هزار نفر از زائران كربلاي معلا در سطح استان خبر داد.

مجتبي قبادي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: طي سه چهار روز اخير كه زائران كربلاي معلا در حال بازگشت به كشور بودند، 200 هزار نفر از آن ها مورد پذيرايي و اطعام قرار گرفته و حدود 12 هزار نفر نيز اسكان يافتند.
وي با اشاره به بسيج همه امكانات براي استقبال و پذيرايي از زوار گفت: پيش بيني لازم حتي در اضطراري ترين شرايط براي اسكان يكصد هزار زائر نيز صورت گرفته و اين توان را داريم تا اين مقدار را همزمان در يك شب اسكان دهيم.
قبادي گفت: بازگشت زوار از كربلاي معلا تا دو روز آينده نيز همچنان ادامه دارد كه اين امر موجب ايجاد ترافيك سنگين اما روان در ورودي شهرهاي بين راهي بخصوص حميل و ماهيدشت و همچنين پليس راه ها مي شود.
مديركل امور اجتماعي استانداري كرمانشاه همچنين از آماده كردن سه هزار و 500 دستگاه خودروي سبك و سنگين براي انتقال و جا به جايي مسافران خبر داد و گفت: دو هزار دستگاه ميني بوس، يك هزار و 200 دستگاه خودروي سواري و 300 دستگاه اتوبوس براي اين كار آماده است و در صورت نياز از سيستم حمل و نقل استان هاي همجوار كمك خواهيم گرفت.
وي گفت: خوشبختانه تاكنون مشكلي در تردد زائران كربلا در جاده هاي استان رخ نداده است و كار حمل و نقل و جا به جايي آن ها در حال انجام است.
7458/8066