۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۳:۴۹
کد خبر: 81865627
T T
۰ نفر
بخشي از مشكلات ضمانت نامه شركتهاي دانش بنيان با همكاري بانكها برطرف مي شود

سمنان - ايرنا - رييس صندوق نوآوري و شكوفايي سازمان رياست جمهوري، از همكاري بانكهاي عامل براي رفع مشكل ضمانت نامه شركتهاي دانش بنيان خبر داد.

بهزاد سلطاني روز شنبه در حاشيه برپايي سي و سومين نمايشگاه دستاوردهاي صنعت هسته اي كشور در دانشگاه سمنان به خبرنگاران گفت: در همكاري صندوق نوآوري و شكوفايي رياست جمهوري با بانكها، برخي بانكهاي عامل كشور همكاري براي صدور ضمانت نامه براي برخي شركتهاي دانش بنيان معرفي شده از سوي اين صندوق را پذيرفته اند.
وي افزود : اين بانكها پذيرفته اند در ازاي هزار ميليارد ريال پولي كه اين صندوق در اين بانكها بلوكه مي كند، معادل 10 هزار ميليارد ريال براي شركتها دانش بنياني كه صندوق به آنها معرفي مي كند، ضمانت نامه صادر كند.
وي با اشاره به برنامه صندوق نوآوري و كارآفريني رياست جمهوري براي استفاده از پول به صورت اهرم براي توسعه فناوري كشور، افزود: اكنون حدود 30 مورد ضمانت نامه به همين روال از سوي چهار بانك عامل صادر شده است و در حال مذاكره با 12 بانك هستيم.
سلطاني تاكيد كرد : در حال حاضر، سه هزار و 650 ميليارد ريال طرح از سوي صندوق نوآوري و شكوفايي رياست جمهوري در دست بررسي و چهار هزار و 200 ميليارد ريال طرح نيز متقاضي سرمايه گذاري و مشاركت در اين صندوق وجود دارد.
وي با اشاره به تاييد 631 طرح ارايه شده از سوي شركت هاي دانش بنيان به صندوق نوآوري و شكوفايي كشور، تصريح كرد : در هر كدام از اين طرح ها سه تا 10 نفر اشتغالزايي وجود و دارد و از اين طريريال موج بزرگ كارآفريني در كشور ايجاد شده است.
وي تاكيد كرد : بايد با تلاش و حمايت، اين موج بزرگ دانش و فناوري در حوزه هاي مختلف شركت هاي دانش بنيان در كشور به قدرت اول اقتصاد ايران در بخش خصوصي تبديل شود.
رييس صندوق نوآوري و شكوفايي سازمان رياست جمهوري در مورد نمايشگاه دستاوردهاي صنعت هسته اي كشور نيز گفت : اين نمايشگاه عزت و غرور ملي كشور را به نمايش مي گذارد و بازديدكنندگان به طور واقعي با دانش هسته و توان كشور در اين بخش آشنا مي شوند.
سي و سومين نمايشگاه صنعت هسته اي كشور روز شنبه با حضور بهزاد سلطاني، استاندار و تعدادي از مسئولان و نمايندگان مردم اين استان در مجلس شوراي اسلامي در دانشگاه سمنان افتتاح شد.
اين نمايشگاه در 23 غرفه در سه بخش چرخه سوخت، نيروگاه و كاربردهاي جانبي صنعت هسته اي پيش بيني شده است. تا 18 آذرماه 94 ميزبان عفلاه مندان به ويژه دانش آموزان و دانشگاهيان است.
6103/6026