۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۹:۳۵
کد خبر: 81857708
T T
۰ نفر
فعاليت در بخش كشاورزي و صنعت در صدر علاقه مندان براي تشكيل تعاوني

تهران-ايرنا- مركز آمار و اطلاعات راهبردي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي اعلام كرد: براساس گزارش اخذ شده از سامانه جامع آمارهاي ثبتي تعاون، در آبان ماه امسال 300 تعاوني براي انجام فعاليت هاي مختلف اقتصادي در كل كشور تشكيل و به ثبت رسيد كه بخش كشاورزي و صنعت در صدر قرار دارند.

به گزارش روز شنبه ايرنا از مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، متوسط تعداد اعضا و فرصت شغلي مربوط به اين تعاوني ها به ترتيب 16 و 13 نفر است.
بررسي توزيع جغرافيايي اين تعاوني ها نشان مي دهد، بيشترين تعداد تعاوني هاي ثبت شده مربوط به استان هاي فارس و خراسان رضوي با 43 و 34 تعاوني است. همچنين در استان قم در اين ماه هيچ تعاوني به ثبت نرسيده است.
بيشترين تعداد تعاوني هاي ثبت شده به ترتيب در فعاليت هاي كشاورزي و صنعت با 95 و 78 واحد است.
تعاوني هاي مستغلات اجاره و فعاليت هاي كسب و كار با يك هزار و 461، صنعت با يك هزار و 268 و كشاورزي با 889 نفر عضو داراي بيشترين اعضا هستند.
همچنين بيشترين فرصت شغلي مربوط به تعاوني هاي صنعت و كشاورزي با يك هزار و 529 و 929 نفر است.
به گزارش ايرنا، سهم بخش تعاون در برنامه پنجم توسعه قرار بود به 25درصد برسد اما هنوز سهم اين بخش در اقتصاد كشور حدود پنج درصد است.
تعاون از جمله بخش هاي اقتصادي است كه با سرمايه هاي اندك مي تواند اشتغالزايي بالايي را به دنبال داشته باشد. توسعه بخش تعاون در شرايط كنوني يكي از راهكارهاي مهم براي ايجاد اشتغال است.
اقتصام(2)9123 ** 2023
۰ نفر