۷ آذر ۱۳۹۴، ۱۸:۰۵
کد خبر: 81857595
T T
۰ نفر
پيشرفت فيزيكي زيرسازي خط آهن تهران - همدان به 95 درصد رسيد

تهران - ايرنا - معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌هاي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشورگفت : خط آهن تهران - همدان از پيشرفت 95 درصدي زيرسازي و 50 درصدي روسازي تاكنون برخوردار است .

به گزارش ايرنا از پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، عليرضا نصرآزاداني در خصوص ميزان پيشرفت خط آهن تهران - همدان- سنندج، گفت: اولويت شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور براي بهره‌برداري از اين خط آهن ابتدا تكميل قطعه تهران- همدان است، زيرا تا اين قطعه به اتمام نرسد، اتصال ريلي سنندج به همدان عملي نخواهد شد.
وي پيرامون پيشرفت 95 درصدي زيرسازي مسير تهران- همدان اظهار داشت: اين مسير بطول 270 كيلومتر است كه روسازي 130 كيلومتر آن انجام شده و زمان بهره‌برداري از اين پروژه بسته به ميزان و زمان تخصيص اعتبارات مربوطه مي شود و در سال جاري براي كل پروژه ريلي تهران- همدان- سنندج 20 درصد منابع تخصيص يافته است.
معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌هاي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور ، ميزان تخصيص اعتباري امسال براي اين پروژه را 24 ميليارد تومان ذكر كرد و گفت: بخش عمده‌اي از اين رقم صرف پرداخت مطالبات پيمانكاران شده و پيمانكاران هنوز هم 45 ميليارد تومان مطالبه دارند.
وي افزود: حد فاصل مسير ريلي همدان- سنندج به سه قطعه تقسيم شده كه قطعه نخست آن داراي پيشرفت فيزيكي 45 درصدي٬ قطعه دوم به دليل وجود معارض و نبود منابع مالي پيشرفت ناچيز پنج درصدي داشته و قطعه سوم اين پروژه پيشرفت بالاي 90 درصدي دارد.
اين مقام مسئول در شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور افزود: كمبود اعتبار در اين پروژه موجب شده كه سرعت عمليات اجرايي با كندي مواجه شود و تزريق اعتبار متناسب با نياز پروژه نيست و چنانچه اعتبارات به اين پروژه برسد سرعت اجراي آن نيز بالا مي‌رود.
پيش از اين اعلام شد سهم حمل ونقل ريلي از رقم كمتر از هشت درصدي فعلي در حمل ونقل عمومي ، در قالب سند چشم انداز 1404 بايد به 18 درصد افزايش يابد .
اقتصام(1)1108 ** 1559
۰ نفر